سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پلوسی: عملکرد دولت ترامپ در مقابله با ویروس کرونا بسیار بد است

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دولت ترامپ را به ناتوانی در مقابله با ویروس کرونا متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه ام اس ان بی سی، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دولت ترامپ را به ناتوانی در مقابله با ویروس کرونا متهم کرد.

بر این اساس، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بر اهمیت آزمایش ویروس کرونا، شناسایی بیماران مبتلا و جداسازی آنان تاکید کرد و با اشاره به ضرب المثل مشهوری که می‌گوید تدارک و آمادگی درست و مناسب مانع از عملکرد ضعیف می‌شود گفت ترامپ در این زمینه بسیار بد عمل کرده است.

پلوسی ضمن انتقاد از عملکرد بسیار ضعیف ترامپ در تدارک برای پیشگیری از گسترش همه گیری ویروس کرونا گفت: «رئیس جمهور نه تنها از حقیقت ماجرا آگاه نبود بلکه نمی‌خواست بپذیرد در داخل کشور چه اتفاقی در حال وقوع است. تاخیر، تکذیب و مرگ! اما ما با اصرار به او (ترامپ) می‌گوییم؛ آقای رئیس جمهور هیچ گاه برای پذیرفتن حقیقت دیر نیست. هیچ وقت دیر نیست که واقعیت را بپذیرید و به علم و یافته‌های علمی توجه کنید.»

وی افزود: «خوشحالیم که مجلس سنا بالاخره این حقیقت را پذیرفت که ما برای انجام آزمایش کرونا در بیمارستان‌ها و نیز برای آنکه کسب و کار‌های کوچک و خرد بتوانند به کارکنان شان حقوق بدهند، پول بیشتری نیاز داریم. چند هفته طول کشید تا مجلس سنا این را بفهمد، اما در نهایت موفق شدیم. مجلس سنا بالاخره پذیرفت اگر ما بخواهیم کشور و اقتصادمان را بازگشایی کنیم به مهمترین چیزی که نیاز داریم آزمایش ویروس کروناست؛ سپس باید تماس‌ها را رهگیری کنیم و بیماران را در قرنطینه قرار بدهیم.»

نماینده دموکرات کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا ادعای رئیس جمهوری خواه مجلس سنا را رد کرد و گفت: «میچ مک کانل گفته بود ما (مجلس نمایندگان) تصویب لایحه را به تاخیر انداختیم. خیر؛ این گونه نیست. او تصویب لایحه را به تاخیر انداخت. دموکرات‌ها در کنگره اعلام کردند ما ایده‌ی بهتری برای بیمارستان ها، آزمایش ویروس کرونا و کسب و کار‌های خرد داریم و از اینکه بالاخره پذیرفتند طرح دموکرات‌ها را اجرا کنند، خرسند هستیم؛ لذا او بود که داشت وقت را تلف می‌کرد.»

تاکنون ۸۸۰ هزار نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان نزدیک به ۵۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.