سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتحادیه اروپا: آمریکا درخواست کاهش تحریم‌های ایران را رد کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد آمریکا درخواست این نهاد برای کاهش تحریم‌های ایران را رد کرده است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد اتحادیه اروپا درخواست خود برای کاهش تحریم‌های ایران را با آمریکا مطرح کرد، اما این درخواست از سوی واشنگتن رد شد.

جوزپ بورل روز چهارشنبه اعلام کرد از آمریکا خواسته ایم تا تحریم‌های خود علیه ایران را کاهش دهد و امکان کمک اقتصادی به این کشور برای مقابله با ویروس کرونا را مسیر کند.

او ضمن ابراز تاسف از موضع واشنگتن در قبال تهران تاکید کرد آمریکا از کمک صندوق بین المللی پول به ایران جلوگیری می‌کند.

این مقام اروپایی در کنفرانس خبری ویدئویی پس از نشست وزاری خارجه اتحادیه اروپا گفت ما ابتدا از کاهش تحریم‌ها و سپس از درخواست کمک ایران از صندوق بین المللی پول حمایت کردیم. متاسف هستم که آمریکا در این برهه زمانی با کمک صندوق بین المللی پول (به ایران) مخالف است. از دیدگاه بشردوستانه، این درخواست باید پذیرفته می‌شد.

خبرگزاری وریترز ۱۵ آوریل گزارش داد آمریکا با کمک صندوق بین المللی پول به ایران و چند کشور دیگر مخالفت کرده است. اخیرا ایران به عنوان یکی از اعضای صندوق بین‌المللی پول ضمن ارسال نامه‌ای به این نهاد، درخواست اعطای یک وام ۵ میلیارد دلاری را در قالب طرح جامع کمک به کشور‌های درگیر با این ویروس کرده است. بنابر گزارش‌ها، آمریکا از تمام توان خود استفاده می‌کند تا مانع اعطای این وام به ایران شود.

از زمان شیوع ویروس کرونا در ایران، مقامات بین المللی و سیاسی زیادی در سطح جهان خواستار رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران شدند. همچنین شماری از سناتور‌ها و نمایندگان کنگره با ارسال نامه به وزارت خارجه و وزارت خزانه داری آمریکا تسهیل در تحریم‌های ایران را خواستار شدند. با این وجود، کاخ سفید صراحتاً با هرگونه برداشته شدن تحریم‌های تهران مخالفت کرد. برخی مقامات آمریکایی آشکارا از شیوع ویروس کرونا در ایران ابراز خوشحالی می‌کنند و معتقدند فشار بیشتر بر تهران باعث مذاکره این کشور خواهد شد.

این در حالیست که مقامات آمریکایی مدعی هستند تحریم‌های واشنگتن علیه ایران، در دسترسی تهران به اقلام بشردوستانه و دارویی خلل و مانع ایجاد نکرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۳۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا اتحادیه که نه بی اراده ها که چشمشون به دهن یه خارجی قلدر آمریکایی واقعا چقدر ضعیف هستند