میدل ایست مانیتور طی گزارشی اذعان کرده که ادعای رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تمایل به اعطای کمک‌های بشردوستانه به ایران ریاکارانه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری «میدل ایست مانیتور» طی گزارشی ضمن انتقاد از آمریکا اذعان کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور علی‌رغم آن‌چه در ظاهر می‌گوید مانع کمک‌رسانی بشردوستانه و اعطای وام از سوی صندوق بین‌المللی پول به ایران می‌شود. 

رئیس‌جمهور آمریکا طی نشستی خبری در روز یکشنبه در رابطه با امکان اعطای کمک به ایران در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا مدعی شد: «اگر ایران در این خصوص به کمک نیاز داشته باشد من تمایل به کمک دارم».

این اظهارنظر در حالی است که آمریکا طی هفته‌های اخیر هر اقدامی را انجام داده تا مانع ارسال کمک به ایران شود. 

میدل‌ایست‌مانیتور ضمن غیرواقعی خواندن اظهارات ترامپ در رابطه با اعطای کمک به ایران، تاکید کرده است که این سخنان کاملا ریاکارانه است.

این رسانه انگلیسی در ادامه تاکید کرده که ترامپ با سنگ‌اندازی در فرآیند اعطای وام ۵ میلیارد دلاری صندوق بین‌المللی پول به ایران، مشکلات زیادی را برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا ایجاد کرده است.

میدل ایست مانیتور این را هم تاکید کرده که مقامات ایرانی، سران آمریکایی را به ایراد سخنانی متناقض محکوم کرده‌اند.

اخیرا ایران به عنوان یکی از اعضای صندوق بین‌المللی پول ضمن ارسال نامه‌ای به این نهاد، درخواست اعطای یک وام ۵ میلیارد دلاری را در قالب طرح جامع کمک به کشورهای درگیر با این ویروس کرده است. بنابر گزارش‌ها، آمریکا از تمام توان خود استفاده می‌کند تا مانع اعطای این وام به ایران شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار