سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعطای مرخصی به ۷۵۰۰ زندانی در استان فارس

رئیس کل دادگستری فارس گفت: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به بیش از ۷۵۰۰ نفر مرخصی و تسهیلات اعطا شده است و با اقدامات انجام شده مسائل بهداشتی درون زندان‌ها نیز به خوبی رعایت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس کل دادگستری استان فارس در جلسه شورای قضایی استان فارس، گفت: کاهش اطاله دادرسی، رسیدگی سریع به پرونده‌های قضایی برای مختومه کردن پرونده‌های معوق و قدیمی، مبارزه با فساد و حمایت حقوقی با هدف تحقق شعار سال از اولویت‌های دستگاه قضایی در فارس است.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی با یادآوری اینکه دادگستری یک نهاد حاکمیتی است که تلاش و مجاهدت در آن اجر و ثواب معنوی فراوان دارد از تلاش و اهتمام قضات و کارکنان دادگستری فارس و همچنین سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه در استان به لحاظ کاهش و کسر از آمار موجودی پرونده‌های و همچنین پیگیری جدی امور تخصصی و وظایف ذاتی دستگاه‌ها در سال گذشته قدردانی کرد.

او، مقابله جدی با فساد را از دیگر اولویت‌ها و برنامه‌های دادگستری استان در راستای فرمایشات و تأکیدات رئیس قوه قضائیه دانست و گفت: نظارت بر مجموعه قضایی از درون و پیگیری مفساد در سایر حوزه‌های بیرون از مجموعه بیش از گذشته تشدید شده است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در خصوص مقابله علنی با فساد در بیرون از مجموعه نیز به عملکرد دادگاه‌های ویژه مبارزه به مفاسد اقتصادی موضوع استجازه رهبر معظم انقلاب اشاره و اضافه کرد: سال گذشته دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد و جرائم اقتصادی فارس در برخورد با مفسدان و اخلاگران نظام اقتصادی اقدامات مناسب و در خور توجهی انجام داده است و احکام قاطع در چارچوب قانون و به دور از اغماضی را صادر کرد.

او ادامه داد: رهبری معظم انقلاب با بینش وآگاهی فراوان نسبت به موضوع اقتصادی و حمایت از کار، تلاش و تولید سال جدید را به نام "جهش تولید " نامگذاری کرده‌اند که برای تحقق فرمایشات ایشان باید به نحوی عمل کنیم که آثار شعار سال در زندگی مردم ملموس و محسوس باشد و اقشار متوسط و ضعیف جامعه آن را درک کنند.

موسوی به اقدامات ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری فارس در راستای جهش تولید اشاره و اضافه کرد: ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری فارس در سال گذشته با اعطای مجوز‌های قانونی به تولیدکنندگان و برداشت موانع حقوقی و قضایی تولید، عملکرد مفید و مؤثر و قابل قبولی را به جای گذاشته است و تلاش داریم امسال هم با راهکار‌های قانونی بیش از گذشته به تولید و حمایت از تولید کنندگان بپردازیم.

رئیس کل دادگستری استان فارس برخورد با فساد، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حمایت از تولیدکنندگان و صنایع فعال، حمایت به منظور اعطای مجوز‌های قانونی به تولید کنندگان و صنعتگران، راه اندازی واحد‌های صنعتی جدید و حمایت از شرکت‌های نوپا (استارت آپ ها) را از اقداماتی دانست که با ورود دادگستری استان می‌تواند مسیر جهش و کمک به اقتصاد کشور را طی کند.

او از اعطای مرخصی به ۷۵۰۰ زندانی در فارس از انتهای سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: برای کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا و پیشگیری از شیوع این ویروس به بیش از ۷۵۰۰ نفر مرخصی و تسهیلات اعطا شده است و با اقدامات انجام شده مسائل بهداشتی درون زندان‌ها نیز به خوبی رعایت می‌شود.

موسوی با بیان این که فاصله گذاری اجتماعی و رعایت توصیه‌های بهداشتی ستاد استانی مقابله با کرونا از برنامه‌های دادگستری فارس در راستای مبارزه و ریشه کنی این ویروس منحوس است، بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا با به کار گیری پروتکل‌های تعریف شده خدمات قضایی را به بهترین شکل ممکن ارائه دهیم، اما همچنان تأکید داریم در صورت نیاز به پیگیری امور قضایی تنها اصحاب دعوی و وکلا به مجتمع‌های قضایی مراجعه نمایند چرا که بر اساس تأکیدات بهداشتی کنترل تردد‌ها در ابتدای درب ورودی دادگستری‌ها با دقت انجام و از پذیرش افراد غیر مرتبط با پرونده قضایی خودداری می‌شود.

براساس این گزارش، در این نشست موضوع بخشنامه اعطای مرخصی به زندانیان استان و همچنین موضوع حمایت از تولید و مراکز صنعتی به صورت ویژه ازسوی شورای قضایی استان فارس مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در ادامه از تلاش‌های سید عبدالمهدی موسوی، معاون قضایی دادگستری فارس و مسئول واحد نظارت و ارزشیابی قضات استان قدردانی شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.