سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار گیلان:

رشادت‌های کادر درمانی، دوران دفاع مقدس را تداعی کرد

استاندار گیلان گفت: رشادت‌های کادر درمانی، جان‌فشانی‌های دوران دفاع مقدس را تداعی کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان در جلسه مشترک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: رشادت‌های کادر درمانی در مقابله با بیماری کرونا، یاد و خاطره دوران دفاع مقدس و جانفشانی‌های رزمندگان و ایثارگران در آن ایام را تداعی کرده است.

او به روز‌های پایانی ماه شعبان المعظم اشاره کرد و با تبریک پیشاپیش ماه رمضان، هفته سلامت و نیز تکریم خدمات کادر درمانی افزود: در ایام شیوع کرونا نه فقط در جوامع اسلامی بلکه در دیگر کشور‌ها شاهد توجه اقشار مختلف به ضرورت ارتباط بیشتر عبد و معبود و انتشار آن در فضای رسانه‌ای بودیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام به ویژه سرداران سرافرازی همچون شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، سپهبد شهید قرنی‌ها و شهدای عزیز استان گیلان اظهار داشت: شهیدان همچون نگینی درخشان بر تارک انقلاب اسلامی ایران هستند که منزلتی ژرف و رفیع در اندیشه ملت ما دارند و درس از خودگذشتگی را به نسل امروزی جامعه منتقل کردند.

زارع جان‌فشانی جوانان در دفاع از حرمین را یکی دیگر از نمونه‌های بارز انتقال درس از خودگذشتگی به نسل امروزی عنوان کرد و گفت: دستاورد‌های شگرف ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف علیرغم وجود تحریم‌های ظالمانه، غیرقانونی و غیراخلاقی استکبار جهانی، مرهون رشادت‌ها و همت والای جوانان و دلیرمردان بی‌ادعایی است که خون آنان، حیاتی ماندگار بر شجره طوبای فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت بخشیده است و استمرار دارد.

او حفظ و نگهداری حماسه‌های دوران دفاع مقدس در تاریخ کشور و استان و انتقال به نسل‌های آینده را از اقدام‌های ضروری عنوان کرد و افزود: البته اقداماتی در این راستا انجام شده و با توجه به اینکه اسناد و مدارک سال‌های دفاع و حماسه، هر یک جلوه‌ای از دفاع مقدس را به همراه دارد ضروری است این میراث ارزشمند شناسایی و به نسل جوان کنونی و آیندگان منتقل کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه موزه دفاع مقدس علیرغم محدودیت‌های اعتباری موفق به اخذ ردیف بودجه شد که کمک‌هایی صورت گرفت و در سال ۹۹ نیز امیدواریم مستمر باشد، اظهار داشت: تلاش‌ها بر این است که فاز اول این موزه هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد و در این راستا باید از کمک‌های خیرانه گیلانیان در داخل و خارج کشور همچون سال‌های دفاع مقدس، با ساز و کاری مناسب بهره‌مند شد.

زارع با بیان گیلان به عنوان استانی گردشگرپذیر مطرح است و استقرار موزه دفاع مقدس در ورودی شهر رشت می‌تواند جذابیت بالایی برای گردشگران و محملی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت باشد، گفت: گیلان در ساخت یادمان شهدای گمنام جزء شش استان برتر کشور است که باید با برنامه‌ریزی مجدانه به ویژه مشارکت خیران که می‌تواند تعلق خاطری در موضوعات فرهنگی و اجتماعی برای آنان ایجاد کند، استفاده کرد.

او به ضرورت تکمیل دانشنامه دفاع مقدس نیز تأکید و تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی از محل منابع پژوهشی در راستای تکمیل دانشنامه دفاع مقدس می‌توانند گام‌های موثری بردارند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.