سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پس از کرونا، چگونه فرهنگ و هنر را رونق دهیم؟

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان از اهمیت شناخت مولفه‌ها و راهکار‌هایی در خصوص رونق اقتصاد فرهنگ و هنر در دوران پس از کرونا سخن گفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد رضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در جلسه شورای معاونین با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور به علت شیوع کرونا و تبعات زیان بار ناشی از آن به همه اقشار و صنوف، گفت: وضعیت جامعه فرهنگ و هنر، شکننده‌تر از سایر صنوف است.

او با اشاره به اینکه دغدغه‌های اقتصادی و اقتصاد فرهنگ و هنر در دوران پس از کرونا برای ما یکی از نگرانی‌های اصلی است و  آسیب‌های مالی در این قشر زودتر از سایر صنوف خود را نشان می‌دهد، افزود: نگرانی‌های خود را به استانداری و وزارتخانه انتقال داده‌ایم و در انتظار اتخاذ تصمیم‌های اثرگذار هستیم.

علیزاده بیان داشت: براساس بر آورد‌های صورت گرفته به حوزه فرهنگ و هنر کرمان، بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان خسارت وارد شده است که بی تردید این میزان خسارت برای چرخه اقتصادی فرهنگ و هنر، موسسات و آموزشگا‌ها و سایر صنوف، خسارت‌های قابل توجهی می‌شود.

او تصریح کرد: پیش از این و در جلسات مکرر، از مدیران و کارشناسان این اداره کل خواسته شده تا با تشکیل گروه‌های متعدد در همه بخش ها، مسائل اقتصادی حوزه بزرگ فرهنگ و هنر را با حضور روسای انجمن ها، مسئولان خانه هنرمندان استان، مدیران موسسات و آموزشگاه‌ها و فعالان فرهنگی و هنری مورد نقد و بررسی قرار بدهند و راهکار‌های هدفمند و مشخصی در این زمینه ارائه کنند.

علیزاده گفت: سیاست کلی و اولویت مهم امسال ما همین نکته است و به تبع آن در همه ادارات شهرستانی ما در سراسر استان نیز پیگیری خواهد شد و انتظار داریم با مشارکت اهالی فرهنگ و هنر راه‌های برون رفت از بحران پس از کرونا، به شکل روشن و کارشناسی مشخص شود.

انتهای پیام/م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.