سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش میزان صادرات غیر نفتی استان در سال جاری

مدیرکل سازمان صمت استان از افزایش میزان صادرات غیر نفتی استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ،امین زاده مدیرکل سازمان صمت استان در جلسه ابلاغ سیاست‌های جهش تولید شهرستان مرند با بیان اینکه میزان صادرات غیر نفتی استان بالاتر از میانگین کشوری است گفت: ارزش صادرات غیر نفتی استان در سال گذشته ۳ میلیارد دلار بود که باتوجه به برنامه ریزی‌های انجام شده این میزان را در سال جاری به ارزش ۴ میلیارد دلار خواهیم رساند.

او در خصوص سیاست‌های سازمان صمت در احقاق جهش تولید نیز تاکید کرد: رساندن توان تولیدی واحد‌های تولیدی به ظرفیت اسمی تعریف شده، راه اندازی کامل کارخانجات نیمه فعال و تولید کالا‌های پیشران از جمله سیاست‌های شاخص در جهت احقاق شعار جهش تولید در استان است.

مدیرکل سازمان صمت استان با تاکید به جلوگیری از واردات بی رویه کالا‌ها به استان خاطرنشان کرد: اکنون کالا به ارزش ۱۰ میلیون دلار وارد کشور می‌شود که با برنامه ریزی‌های انجام گرفته سعی خواهیم کرد با بُرش‌های شهرستانی و تعیین سهم هر شهرستان، با افزایش تولید کالا‌های مورد استفاده در استان را بومی سازی کنیم.

امین زاده در خصوص خوشه صنعتی مبل شهرستان مرند نیز گفت: خوشه صنعتی مبل شهرستان مرند با وضعیت کنونی به رسمیت شناخته شده است و در حال جمع آوری مستندات در مورد این خوشه صنعتی هستیم.

گرشاسبی  فرماندار شهرستان مرند نیز در این جلسه از توان پایین اداره صمت شهرستان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه وظایف محول شده به ادارات صمت در شهرستان‌ها خارج از توان ساختاری و نیروی انسانی این اداره در شهرستان است.

او  ادامه داد: خواسته اصلی تولید کنندگان شهرستان مرند ایجاد خانه صنعت و معدن در شهرستان است که می‌تواند موجب سرعت بخشیدن به تولید واحد‌ها خواهد شد.

او همچنین از وجود برخی سیاست‌های اشتباه در بخش نان و گندم انتقاد و خاطرنشان کرد: یکی از کارخانه‌های بزرگ تولید آرد استان در شهرستان مرند فعالیت دارد، اما متاسفانه سهمیه آرد شهرستان مرند از کارخانه آرد شبستر تولید می‌شود که باعث کم رونقی کارخانه تولید آرد شهرستان مرند و درنهایت نیمه فعال شدن آن خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.