سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشگاه ها بر روی جهش تولید تمرکز کنند

استاندار اصفهان گفت:دانشگاه ها بر روی جهش تولید تمرکز کنند و معتقد هستیم که ورود دانشگاه ها به عرصه های نوآوری و ابتکار مشکلات را حل خواهد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در آیینی با حضور استاندار اصفهان از طرح‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان رونمایی شد.

عباس رضایی استاندار امروز در حاشیه بازدید از این طرح‌ها گفت :در شرایط فعلی که تحریم هستیم و دنیا در حال مبارزه با کرونا است، قدم برداشتن دانشگاه‌ها در جهت تولید و استقلال کشور موضوعی با اهمیت و قابل قدردانی است.

اوافزود: دانشگاه‌ها بر روی جهش تولید تمرکز کنند و معتقد هستیم که ورود دانشگاه‌ها به عرصه‌های نوآوری و ابتکار مشکلات را حل خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان هم گفت‌: از زمان شیوع کرونا دانشگاه وارد طرح‌های دانش بنیان با موضوع کرونا شد و توانست بیش از ۱۰ طرح در این حوزه را عملیاتی کند.

نجفی افزود: در این روز‌ها هرچند دانشگاه‌ها تعطیل بودند، اما تیم‌های تحقیقاتی دانشگاه با توجه به نیاز جامعه اقدام به نوآوری‌ها و ساخت تجهیزات پیشگیری و مقابله با کرونا نمودند که امروز چند محصول رونمایی شد.

دبیرکل اتاق بازرگانی هم که حمایت مالی از این طرح‌ها را بر عهده داشت گفت: اتاق بازرگانی اصفهان در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی در چند مرحله بصورت مستقل یا با مشارکت دستگاه‌های مختلف و همچنین با کمک سپاه و بسیج به توزیع اقلام و بسته‌های بهداشتی در مناطق مختلف اقدام کرد.

مهدی خوروش افزود: اتاق بازرگانی همچنین با تفاهم نامه‌ای از طرح‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در قالب تسهیلات وام قرض الحسنه و تسهیلات بلاعوض حمایت می‌کند.

محفظه استریل نوری گازی با جذب اشعه یو وی، صفحه کلید لیزری با کاربرد‌های مختلف بویژه در آسانسور و دستگاه‌های نوبت دهی، لامپ ضدعفونی کننده هوا، روشویی متحرک پدالی، تولید قارچ دارویی ضد ویروسی با کاربرد تقویت سیستم ایمنی بدن و محصولات ضدعفونی کننده تولید دانشگاه از جمله طرح‌های به نتیجه رسیده دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان بود که استاندار از آن رونمایی و بازدید کرد.

استاندار همچنین از طرح تولید سی آر ام دیدن کرد. این دستگاه برای کالیبراسیون مواد مرجع گواهی شده آزمایشگاهی و کلینیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این طرح برای اولین بار در غرب آسیا در این دانشگاه به اجرا درآمده است که مورد تمجید استاندار نیز واقع شد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.