عضو هیت مدیره شرکت‌های دانش بنیان استان اصفهان از ارز اوری یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری صادرات دستگاه‌های مخازن اکسیژن تولید شرکت‌های دانش بنیان اصفهان به کشور‌های خارجی برای مقابله با ویروس کرونا خبرداد.

سید محمدرضا محمودیان عضو هیت مدیره شرکت‌های دانش بنیان استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اصفهان اظهار داشت:از انجایی که امروزه ویروس کرونا جهان بین الملل را فرا گرفته خوشبختاته با  ساخت و توسعه دستگاه‌های مخازن اکسیژن در شرکت‌های دانش بنیان استان اصفهان توانستیم با ورود به داخل بازار‌های صادراتی با کشور‌های جهان ارز اوری یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری ناشی از این صادرات را برای استان اصفهان به ارمغان بیاروریم.

او افزود:بحث تولید دستگاه‌های مخازن اکسیژن در شرکت‌های دانش بنیان استان اصفهان از سال‌های گذشته کلید خورده و خوشبختانه در سال جدید به نتیجه مطلوبی دست یافته است به طوری که این دستگاه‌ها می‌توانند با خروج بسیار بالا و به صورت پایدار اکسیژن بیمارستان‌های تحت حوزه سلامت را در مدت زمان بسیار طولانی تامین کنند.

عضو هیت مدیره شرکت‌های دانش بنیان استان اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر دستگاه‌های مخازن اکسیژن تولید شرکت‌های دانش بنیان استان اصفهان به کشور‌های ایتالیا، عراق، افغانستان و سوریه صادر می‌شود.

محمودیان ادامه داد: از انجایی که دستگاه‌های مخازن اکسیژن بازدهی بسیار مطلوبی دارنند می‌توانند در رونق اقتصادی حوزه سلامت کشور نقش مهمی ایفا کنند و در جبهه مقابله با ویروس کرونا نقش موثری داشته باشند.

او گفت:در حال حاضر شرکت‌های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان که سازنده این دستگاه مهم به شمار می‌روند با ۳۰۰ نفر نیروی متخصص تنها تولید کننده دستگاه‌های مخازن اکسیژن در استان اصفهان محسوب می‌شوند.

عضو هیت مدیره شرکت‌های دانش بنیان استان اصفهان یادآور شد: یکی از اقدامات بسیار موثر شرکت‌های دانش بنیان استان اصفهان قبل از شیوع ویروس کرونا تجهیز بیش از ۹۰ درصد از بیمارستان‌های استان به دستگاه‌های مخازن اکسیژن بوده که این اقدام در افزایش روند بهبودیافتگان این بیماری نقش بسزایی داشته است.

محمودیان اضافه کرد:میزان تولید شرکت‌های سازنده این دستگاه در مقایسه با قبل از شیوع ویروس کرونا ۳۰ درصد رشد افزایش یافته و ماهانه به صورت ۳ شیفت بیش از ۴۰ دستگاه مخازن اکسیژن در این شرکت‌ها در استان اصفهان ساخته می‌شود.

او ادامه داد:باید در نظر داشت که مهم‌ترین بخش دستگاه‌های مخازن اکسیژن قطعه پی ان‌ای دی است که عملکرد آن در برداشت گاز اکسیژن در این مخازن بسیار موثر واقع شده و در حال حاضر بسیاری از کشور‌های پیشرفته حوزه پزشکی در جهان سازنده این قطعه مهم و گران بها هستند.

عضو هیت مدیره شرکت‌های دانش بنیان استان اصفهان اضافه کرد: خوشبختانه یکی از موفقیت‌های بزرگ شرکت‌های دانش بنیان استان اصفهان در حوزه ساخت مخازن اکسیژن بومی سازی و بروز رسانی قطعه مهم پی ان‌ای دی بوده که این اقدام مهم استان اصفهان در خارج شدن میلیون‌ها ارز از داخل کشور جلوگیری کرده است و هم اکنون شرکت‌های دانش بنیان استان اصفهان سازنده و دارننده این قطعه مهم هستند.

محمودیان یادآور شد:تا پیش از این این قطعه مهم از کشور‌های اروپایی به قیمت ۸۰۰ میلیون تومان خریداری می‌شد که در حال حاضر این قطعه توسط متخصصان و مهندسان داخلی استان اصفهان ساخته و با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان کمتر از نمونه خارجی در بازار فروخته می‌شود.

او گفت:با توجه به وضعیت هشدار شیوع ویروس کرونا در کشور اصلی‌ترین ماموریت شرکت‌های دانش بنیان استان اصفهان ارائه و تامین دستگاه‌های مخازن اکسیژن به بیمارستان‌های تحت مراقبت بیماران کرونایی کشور است.

عضو هیت مدیره شرکت‌های دانش بنیان استان اصفهان یادآور شد:باید اشاره داشت که با اوضاع بیماری ویروس کرونا اصلی‌ترین نیاز بیمارستان‌های کشور و به خصوص استان تامین مخازن اکسیژن است به طوری که مصرف مخازن اکسیژن بیمارستان‌های استان اصفهان در مقایسه با سال گذشته ۵ برابر بیشتر شده است و این باعث شده تا باارائه تسهیلات لازم افزایش تولید این دستگاه‌ها در شرکت‌های دانش بنیان استان اصفهان صورت گیرد.

محمودیان اضافه کرد:در حال حاضر این دستگاه‌های مخازن اکسیژن شرکت‌های دانش بنیان استان اصفهان به استان‌های مازندران، قم، گیلان و تهران صادر می‌شود.

او گفت: امید وار هستیم تا با ساخت و ارائه چنین محصولاتی هرچه سریع‌تر شاهد ریشه کن شدن این ویروس خطرناک از سر کشور و استان اصفهان باشیم.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۲۱ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
افرین
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۲۱ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
افرین
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۶:۱۸ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
افرین و درود بر خبرنگار عیسی صادقی