سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی تاثیر توسعه اینترنت 5G بر پیشرفت خودروهای خودران

عده‌ای از محققان معتقد هستند توسعه اینترنت 5G بر پیشرفت خودروهای خودران تاثیر بسیار زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اکنون مدتی است که اینترنت 5G به یکی از ترند‌های دنیای فناوری تبدیل شده است. شرکت‌های مختلفی هم اکنون در حال توسعه نسل پنجم اینترنت همراه هستند و آن را انقلابی در جهان کنونی می‌دانند. گفته می‌شود با توسعه اینترنت 5G دیگر چیزی به اسم انتظار کشیدن در دنیای مجازی وجود نخواهد داشت و همه چیز سریع‌تر و آسان‌تر از گذشته انجام می‌شود. اما اینترنت همراه نسل پنجم کارایی‌های پیچیده‌تری نیز دارد.

ارتباط اینترنت 5G و خودروهای خودران

یکی از مواردی که ما انتظار داریم از آن در آینده‌ای نه چندان دور مشاهده کنیم، خودرو‌های خودران است. چندی پیش گزارشی توسط کارشناسان و متخصصان این حوزه منتشر شد که از ارتباط مستقیم اینترنت 5G و توسعه خودرو‌های خودران خبر می‌داد. این گزارش ادعا می‌کرد که این دو فناوری با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند و پیشرفت هر کدام از آن‌ها باعث توسعه هر چه دیگری می‌شود. در نهایت بهبود یافتن فناوری اینترنت 5G می‌تواند به سریع‌تر شدن و هوشمندتر شدن عملکرد خودرو‌های خودران منجر شود.

اکنون شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری که به اینترنت نسل پنجم دسترسی دارند، مانند هوآوی، تلاش بسیاری برای ارتباط هر چه بیشتر اینترنت 5G با وسایل نقلیه خودران می‌کنند. علاوه بر این شرکت‌ها، خودروسازانی مانند فولکس‌واگن، بی‌ام‌و، دانگ فنگ، چنگان و فاو نیز به این امر روی آورده‌اند.

در ادامه گرافی مشاهده می‌کنید که ارتباط اینترنت 5G با توسعه خودرو‌های خودران را به صورت تصویری و خلاصه نشان می‌دهد:


بیشتر بخوانید: دیده شدن یک دستگاه مرموز ریلمی با پشتیبانی از اینترنت 5G


در واقع باید به نکته مهمی در این زمینه اشاره کرد. اینترنت 5G برای وسایل نقلیه خودمختار بسیار مهم خواهد بود، حتی اگر رانندگی آن‌ها را بر عهده نداشته باشد. گرافی که مشاهده کردید به شما از سمت چپ به راست میزان خودکار شدن یک اتومبیل را نشان می‌دهد. خودروی اول کاملا معمولی است، اما گزینه آخر حتی پدال و فرمانی برای کنترل خودرو توسط فرد ندارد و همه چیز به طور خودکار انجام می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.