سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کدام بیماران قلبی مجاز به روزه داری نیستند؟

فوق تخصص جراحی عروق و تروما گفت: بیمارانی که دچار حوادث انعقادی داخل عروق شده اند به دلیل کم شدن آب بدن در روزه داری، مجاز به انجام این فریضه الهی نیستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد هادی سعید مدقق  فوق تخصص جراحی عروق و تروما با اشاره به اینکه بیمارانی که دچار مشکلات انعقادی داخل عروقی چه شریانی و چه وریدی می‌شوند مجاز به گرفتن روزه نیستند، گفت: برحسب اینکه چقدر زمینه بیماری وسیع بوده، کاهش مایعات در بدن ممکن است عامل زمینه‌ای برای انعقاد خون داخل عروق را فراهم آورد.

او با اشاره به اینکه بیمارانی که به نحوی دچار انعقاد داخل وریدی شده اند باید با مشورت پزشک معالج خود روزه بگیرند افزود: در صورت روزه داری حجم مایعات مصرفی در دو وعده افطار و سحر باید زیاد باشد تا بدن در طول روز با کاهش حجم آب بدن روبرو نشوند.

فوق تخصص جراحی عروق و تروما ادامه داد: بیمارانی که مشکل لخته شدن خون در شریان را تجربه کرده اند شرایط نگران کننده برای روزه داری دارند و روزه داری همه این بیماران منوط به نظر پزشک متخصص است.

سعید مدقق بیان کرد: بیمار دچار لخته شدن خون در شریان‌ها و یا ورید‌های احشایی شرایط حساس‌تر یا ویژه تری نسبت به سایر بیماران دارند.

او با تاکید بر اینکه عروق احشایی روده و معده اگر دچار لخته شده اند بیمار شرایط حساس تری نسبت به سایرین دارد، تصریح کرد: این بیماران باید با پزشک جراح عروق مشورت کنند و تا زمانی که پزشک تشخیص دهد بیمار باید از روزه داری پرهیز کند.

فوق تخصص جراحی عروق و تروما تاکید کرد: بیماران دیالیزی و دیابتی براساس نظر پزشکان مربوطه باید از روزه داری پرهیز کنند و یا با شرایط ویژه تری این فریضه الهی را به جا آورند.
 
انتهای پیام// ف.ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.