سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قصرشیرین گفت: برداشت و حمل گونه‌های گیاهی در سال جاری به دلیل حفظ سلامتی مردم با توجه به شیوع و سرایت ویروس کرونا ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  هادی حیدری‌راد رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قصرشیرین گفت: برداشت و حمل گونه‌های گیاهی در سال جاری به دلیل حفظ سلامتی مردم با توجه به شیوع و سرایت ویروس کرونا ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

او اظهار داشت: در سال جاری، برداشت، جمع آوری و خرید و فروش گونه‌های گیاهی و فرآورده جنگلی و مرتعی از جمله کنگر، کول، گونور، قازیاخی، شن، پیچک، قارچ تره کوهی و پیاز کوهی تا اطلاع بعدی ممنوع است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قصرشیرین گفت: از یکم اردیبهشت ماه امسال به فروشندگان گونه‌های گیاهی اعم از مغازه دار و دست فروشان سطح شهر ابلاغ می‌شود که ظرف مدت ۲۴ ساعت نسبت به جمع‌آوری گونه‌های گیاهی مذکور از سطح مغازه و دکه‌های دست فروشی اقدام کنند و در غیر این صورت با متخلفان برابر مقررات برخورد خواهد شد.

حیدری‌راد ادامه داد: برابر قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، برداشت و حمل هرگونه گیاه دارویی ممنوع بوده و بر اساس مواد یک تا سه قانون مذکور، قاچاق کالا محسوب شده و علاوه بر ضبط مال، مجرم به پرداخت جزای نقدی و حبس محکوم می‌شود.
انتهای  پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.