سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جاذبه های گردشگری استان مرکزی در قاب تصویر سیمای آفتاب

قرار داد تولید ۱۴۰ دقیقه مستند کوتاه معرفی جاذبه‌های گردشگری استان مرکزی بین میراث فرهنگی و صدا و سیمای استان مرکزی منعقد شد.

علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،از انعقاد قرارداد تولید و پخش ۱۴۰ دقیقه فیلم مستند با همکاری صداوسیمای  استان مرکزی خبر داد.

ایزدی گفت: این برنامه به‌منظور معرفی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های مختلف استان تهیه می‌شود و شامل معرفی بخش‌های مختلف گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی خواهد بود که طی سال ۹۹ از صداوسیما مرکز استان پخش خواهد شد.

او افزود: تولید این مجموعه مستند‌ها برای معرفی آداب و سنن استان، بازی‌های بومی- محلی و رویکرد‌هایی نظیر گردشگری ورزشی برای ۱۲ شهرستان استان نیز در برنامه‌ها گنجانده خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی ادامه داد: معرفی محوطه‌های تاریخی استان، اثر جهانی قنات ابراهیم آباد، معرفی کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی و آثار فاخر و مهم و شاخص استان، آگاه سازی به عموم مردم در خصوص تور‌های غیر مجاز و آگاه سازی در نگهداری و حفظ محیط زیست تالاب میقان و معرفی مسیر‌های گردشگری و جاذبه‌های کمتر شناخته شده استان از جمله مستندهای تولیدی خواهد بود.

ایزدی با اعلام این خبر گفت: این مستند‌ها در مدت زمان ۱۵ دقیقه با تصویر برداری جذاب برای پخش از شبکه صدا و سیمای استان مرکزی تولید می‌شود.

 او تصریح کرد: استان مرکزی ظرفیت گردشگری، جاذبه‌های دیدنی، آثار باستانی و تاریخی بسیاری دارد که  نه تنها به کشور بلکه باید به تمام جهان معرفی شوند.

انتهای پیام / م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.