فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: به‌محض دریافت هرگونه گزارش موضوع را بررسی می‌کنیم.

یگان حفاظت میراث فرهنگی استان مرکزی آماده بررسی گزارش‌های مردمیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سرهنگ محمد خسروی فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از همکاری و مساعدت اعضا انجمن‌های میراث فرهنگی و اطلاع رسانی عموم مردم با یگان حفاظت این اداره قدر دانی و تشکر کرد.

سرهنگ خسروی گفت: به محض دریافت هرگونه گزارش در بخش‌های مرتبط با آثار تاریخی، یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در محل حاضرشده و موضوع را بررسی می‌کنیم.

او با اشاره به ۶۳۷ مورد بازدید و سرکشی از بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی استان مرکزی از یگان حفاظت میراث فرهنگی استان مرکزی افزود: به‌منظور حفاظت و صیانت از آثار تاریخی در ایام نوروز، نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی استان به‌صورت ۲۴ ساعته از بنا‌های تاریخی شهرستان بازدید و سرکشی داشتند

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی بیان کرد: همچنین در راستای صیانت و حفاظت از آثار تاریخی، کارشناسان این یگان به شکل مستمر از آثار و بنا‌های تاریخی استان مرکزی بازدید و با متخلفان برابر مقررات برخورد کردند.

او ادامه داد با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی موزه‌ها و اماکن تاریخی و مراکز گردشگری و تفریحی استان مرکزی نیرو‌های یگان حفاظت به‌صورت مستمر در حال گشت زنی در تمام مکان‌های تاریخی استان بودند.

سرهنگ خسروی بیان کرد: درنتیجه این بازدید‌ها ۴ نفر متجاوز به حریم آثار تاریخی شناسایی و به مقامات قضایی معرفی شدند و یک دستگاه فلزیاب نیز در این ایام کشف و ضبط شد و همچنین با رفع نواقص تا حد زیادی از تخریب آثار در بارندگی‌های اخیر جلوگیری شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.