سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۹۰ درصدی درآمد رانندگان در اهواز

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اهواز از کاهش درآمد رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری اهواز به دلیل شیوع ویروس کرونا بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالامیر مجدم سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اهواز گفت: درآمد رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری اهواز به دلیل شیوع ویروس کرونا بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد کاهش یافته‌است.

او با بیان اینکه از ۲۶ اسفندماه سال گذشته فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی ازجمله تاکسیرانی متوقف شده است افزود: فقط برخی رانندگان به دلیل فشار ناشی از زندگی و بیکاری در برخی ساعات اقدام به جابجایی مسافر می‌کنند.

مجدم بیان داشت: همکاری اتحادیه تاکسیرانی و وزارت کشور به ۲۰۰ راننده اهوازی که کیفیت زندگی آن‌ها کاهش یافته تسهیلات ۲۰ میلیون ریالی بدون بهره پرداخت شود و وزارت کشور قول پرداخت بسته معیشتی به ۲هزار راننده فعال اهوازی را داده، اما هنوز مقدار دقیق مبلغ این بسته‌ها مشخص نشده است.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اهواز تصریح کرد: یکی از خواسته‌های ما تعلق گرفتن بیمه بیکاری به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی است، زیرا با شیوع ویروس کرونا فعالیت آن‌ها به مقدار چشمگیری کاهش یافته است، امیدواریم وزارت کشور در این خصوص همکاری کند.

این مقام مسئول ادامه داد: تعدادی از سازمان‌های مردم نهاد در ضدعفونی جایگاه‌ها به تاکسیرانی کمک می‌کنند، اما به گفته کارشناسان بهداشت، ضدعفونی این جایگاه‌ها تنها یک درصد در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا تاثیر دارد و نقش رعایت نکات بهداشتی توسط مسافران و رانندگان بسیار پررنگ‌تر است.

 انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.