سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری ۷ نفر عوامل طبابت غیرمجاز در اقلید/توقیف نیسان و کشف ۱۲ کیلو شیشه

مهم‌ترین حوادث امروز یکم اردیبهشت‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه یکم اردیبهشت ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۲۰۰ رأس گوسفند قاچاق در فراشبند

جانشین فرماندهی انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان فراشبند، ۲ دستگاه کامیون متوقف و در بازرسی از آن‌ها، ۲۰۰ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ یوسف ملک‌زاده گفت: مأموران انتظامی شهرستان فراشبند هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی، به ۲ دستگاه کامیون حامل احشام مظنون و آن‌ها را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودروها، ۲۰۰ راس احشام قاچاق کشف شد، افزود: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ ملک‌زاده با اشاره به اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از بیماری‌های خطرناک قابل سرایت به انسان است؛ جا به جایی و نقل و انتقال احشام بدون مجوز بهداشتی می‌تواند سلامت شهروندان را به مخاطره بیاندازد.

کشف کود شیمیایی قاچاق میلیاردی در نی‌ریز

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان از کشف ۳۰۰ کیسه کود شیمیایی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در شهرستان نی‌ریزخبر داد.

سرهنگ احمدرضا استوار اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی شهرستان نی‌ریز هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی، یک دستگاه کامیون حامل کالا را متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو، ۳۰۰ کیسه کود شیمیایی قاچاق و فاقد مدارک قانونی و گمرکی کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص راننده دستگیر شد.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

جان باختن ۲ برادر بر اثر برق گرفتگی در پاسارگاد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از جان باختن دو برادر ۸ و ۱۲ ساله بر اثر برق گرفتگی در شهرستان پاسارگاد خبر داد.

سرهنگ کاووس محمدی در تشریح این خبر گفت: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر برق گرفتگی ۲ برادر در پشت بام دانشگاه آزاد شهرستان پاسارگاد، بلافاصله ماموران انتظامی و تیم‌های امدادی در محل حادثه حاضر شدند.

او افزود: با حضور ماموران در محل مشخص شد ۲ برادر ۸ و ۱۲ ساله که فرزندان نگهبان دانشگاه آزاد می‌یاشند در کنار ترانس برق در پشت بام در حال بازی بوده‌اند که دچار برق گرفتگی شده و جان خود را از دست می‌دهند.

سرهنگ محمدی بیان داشت: گروه‌های امداد و نجات و ماموران انتظامی پس از انجام بررسی‌های اولیه، جسد متوفیان را برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل کردند.

توقیف نیسان و کشف ۱۲ کیلو شیشه

فرمانده انتظامی نی‌ریز از توقیف یک وانت نیسان و کشف ۱۲ کیلو شیشه در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل محور مواصلاتی، به یک وانت نیسان مظنون و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، موفق شدند میزان ۱۲ کیلو شیشه که به طرز ماهرانه‌ای در مخزن جاسازی شده بود کشف کنند.

سرهنگ یوسفی با بیان اینکه مواد مکشوفه از مرز‌های شرقی وارد کشور شده است، عنوان داشت: در این رابطه یک قاچاقچی دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

توقیف نیسان حامل محلول ضد عفونی کننده

فرمانده انتظامی جهرم از توقیف وانت نیسان و کشف ۴ هزار و ۴۸۰ عدد محلول و الکل ضد عفونی کننده در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ افشین حیدری گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و برخورد قاطع با قاچاقچیان، ماموران انتظامی این شهرستان اقدام به کنترل و بازرسی از خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی کردند.

او با بیان اینکه ماموران موفق شدند یک دستگاه وانت نیسان حامل کالا را شناسایی و متوقف کنند، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۴ هزار و ۴۸۰ عدد محلول و الکل ضد عفونی کننده قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با اشاره به دستگیری یک نفر و معرفی وی به مراجع قضائی، عنوان داشت: برخورد با قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

پرونده سارقان با ۲۰ فقره سرقت بسته شد

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف ۲۰ فقره سرقت داخل خودرو و اماکن خصوصی با دستگیری ۲ نفر سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت در این شهرستان، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی با گشت‌زنی‌های هدفمند در سطح حوزه استحفاظی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی، ۲ نفر سارق را شناسایی و آنان را دستگیر کردند.

سرهنگ قسام با بیان اینکه متهمین در تحقیقات علمی و فنی پلیس، به ۲۰ فقره سرقت داخل خودرو و اماکن خصوصی اعتراف کردند، افزود: همکاری و مشارکت شهروندان نقش مهمی در پیشگیری از سرقت دارد و ضروری است مردم در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام گردد.

اتوبوس حامل کالای قاچاق میلیاردی توقیف شد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از توقیف یک اتوبوس و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی، به یک اتوبوس مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این اتوبوس، موفق به کشف ۳ هزار و ۲۰۰ ثوب پوشاک و ۱۰ دستگاه لوازم آشپزخانه خارجی قاچاق و فاقد هرگونه اسناد و مدارک گمرکی بود شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

دستگیری ۷ نفر عوامل طبابت غیرمجاز در اقلید

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از شناسایی ۷ نفر که به صورت غیرمجاز در این شهرستان خدمات دندانپزشکی ارائه می‌دادند خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی افزود: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی به صورت غیرمجاز و عدم رعایت بهداشت، اقدام به ارائه خدمات دندانپزشکی در منزل خود می‌کنند که بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران پلیس اطلاعات این شهرستان با همکاری شبکه بهداشت به محل مورد نظر اعزام و موفق به دستگیری ۷ نفر که به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی برخی از دندان پزشکی‌ها، از این فرصت سوء استفاده کرده و اقدام به ارائه خدمات غیر بهداشتی به شهروندان در منزل خود می‌کردند را دستگیر کردند.

سرهنگ صارمی بیان کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف محموله میلیاردی قاچاق قطعات خودرو در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۲ هزار و ۲۲۰ قطعه لوازم یدکی خودرو قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد در تشریح این خبر گفت: ماموران ایست و بازرسی قلاتویه حین کنترل خودرو‌های عبوری، به یک پژو ۴۰۵ حامل کالا مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو مامورین موفق به کشف ۲ هزار و ۲۲۰ قطعه لوازم یدکی خودرو از نوع تسمه دینام، بلبرینگ و لامپ خارجی قاچاق و فاقد اسناد و مدارک گمرکی شدند.

سرهنگ نوشاد با اشاره به اینکه ارزش ریالی کالای کشف شده توسط کارشناسان، یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، اظهار داشت: راننده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سواری پژو با ۲۰ کیلو تریاک در آباده زمین گیر شد

فرمانده انتظامی آباده از توقیف یک سواری ۲۰۶ حامل ۲۰ کیلو تریاک و دستگیری ۲ نفر قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی گفت: در راستای تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر و مجرمین، روز گذشته ماموران انتظامی "کلانتری بهمن" در حین گشت زنی هدفمند در حوزه استحفاظی، به یک پژو ۲۰۶ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز خودرو توقیف شد، افزود: در بازرسی از آن، میزان ۲۰ کیلو تریاک کشف و در این رابطه ۲ نفر قاچاقچی دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده بیان کرد: پلیس مصمم است با هرگونه فعالیت قاچاقچیان که امنیت و سلامت جوانان و نوجوانان را تهدید و به مخاطره می‌اندازد برخورد جدی و قاطع کند و برای مبارزه با این پدیده شوم نیازمند عزم همگانی و مشارکت و همکاری مردم با پلیس است و از شهروندان درخواست کرد هرگونه موارد مشکوک را با تلفن ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.