سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون کل وزیر بهداشت در ساری:

کرونا همچنان در کمین است

همانطور که بیماری کرونا با یک بیمار شروع شد تا زمانی که یک بیمار وجود داشته باشد این بیماری همچنان در کمین است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استانداری مازندران، گفت: مردم با دست و پنج کردن با کرونا باید عادت کنند چرا که حتی اگر یک بیمار در یک کشور دوردست آفریقایی هم باقی بماند امکان دارد دوباره شیوع کرونا را در جهان در پیش داشته باشیم.

او افزود: هیچ فردی نمی‌توانست پیش بینی کند که یک ویروس اینگونه وضعیت اقتصادی و سیاسی جهان را تحت تاثیر قرار دهد.
 
حریرچی گفت: واقعیت این است که این ویروس در اسفندماه همه ما را غافلگیر کرد و ممکن است در پاییز ماه امسال به دلیل افزایش تراکم‌ها کرونا دوباره افزایش یابد.

معاون کل وزیر بهداشت افزود: برای از بین رفتن بیماری کووید ۱۹ که بسیار هوشمندانه و خانمان برانداز در بدن کار می‌کند یا باید واکسنی کشف شود یا همانند سارس خودش از بین برود که این مورد بعید به نظر می‌رسد.

حریرچی مهمترین عامل در انتشار بیماری کووید ۱۹ را وجود افراد کم علامت با بی علامت دانست و گفت: برای شناسایی این افراد نیاز به شناسایی بیشتر این افراد هستیم که حتی می‌توان برای کشف این افراد جایزه گذاشت.

معاون کل وزیر بهداشت قرنطینه کردن افرادی که تماس نزدیک با بیماران دارند را یکی دیگر از اقدامات برای کنترل این بیماری اعلام کرد و افزود: ۱۲۵ هزار پرسنل در انگلستان به قرنطینه رفتند به دلیل اینکه تماس نزدیک با بیمار داشتند.

او گفت: بر اساس نتایج آزمایشی که در ایران و در یکی از استان‌ها انجام شد یک پنجم افرادی که به طور مستقیم با بیماران کرونایی در ارتباط هستند کرونا مثبت شدند.

حریرچی با بیان اینکه مازندران در مقایسه با اوج بیماری در اسفند ماه پارسال الان به وضعیت خوبی رسیده است، افزود: افزایش جزیی در خصوص ابتلا به کرونا روز‌های اخیر در مازندران دیده شده است که اگر سفر‌ها دوباره شروع شود خطر حتما جدی خواهد بود.

او گفت: موفقیت بزرگی در استان مازندران رقم خورده که تعداد بیماران به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است، اما استان باید کاملا هشیار باشد چرا که با توجه به نحوه فعالیت این ویروس هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.