سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تازه واردان در بازار بورس به این نکات توجه کنند

یک تحلیل‌گر بازار سرمایه به کسانی که قصد دارند به تازگی وارد بازار بورس شوند، پیشنهاد کرد حتما به چند عامل مهم توجه کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمد ماهیدشتی تحلیل‌گر بازار سرمایه با اشاره به روند صعودی شاخص بورس طی چند وقت اخیر، گفت : رشد شاخص بورس برای یک اقتصاد مطلوب است، اما در شرایطی که با رشد اقتصادی واقعی همراه باشد. وقتی که قیمت‌ها در بازار بورس گاهی پنج درصد در روز بالا می‌رود باید به غیرواقعی بودن این افزایش شک کنیم، زیرا چطور ممکن است در یک روز رشد اقتصادی پنج درصدی را شاهد باشیم!

او گفت : از سوی دیگر این رشد چند ماه است پشت سر هم تکرار می‌شود و تقریباً همه شرکت‌ها نیز این افزایش قیمت را دارند. یعنی هیچ شرکتی نداریم که زیان‌ده باشد یا سود آن کمتر رشد کند!

این کارشناس بازار سرمایه مورد دیگری که سرمایه‌گذاران باید به آن توجه کنند را وضعیت بازار‌های جهانی و خصوصاً سقوط بهای نفت دانست و افزود: تجارب نشان می‌دهد از شش مورد سقوط بزرگ شاخص بورس تهران، پنج مورد آن با سقوط نفت ارتباط زمانی داشته است.

 این تحلیل‌گر بازار سرمایه،گفت: افرادی که قصد دارند سرمایه خود را وارد بازار سهام کنند باید به وضعیت شاخص‌های اقتصادی کشور از جمله نرخ ارز، نرخ تورم و نرخ بهره نیز توجه ویژه داشته باشند و روند آن را در چند وقت اخیر مد نظر قرار بدهند.

ماهیدشتی از تأثیر مسائل سیاسی بر وضعیت بازار بورس کشور هم یاد کرد و افزود: امسال استقرار مجلس جدید را در کشور داریم که به احتمال زیاد نظرات متفاوت‌تری با دولت دارند که این موضوع بر شاخص‌های اقتصادی بی‌تأثیر نیست.

او ادامه داد: در بعد سیاست خارجی نیز آمریکا سیاست فشار حداکثری خود را همچنان ادامه می‌دهد و، چون سال نهایی دولت در ایران و آمریکا را داریم، بارقه‌ای از کاهش تنش‌ها مشاهده نمی‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: نکته دیگری که می‌تواند در سال جاری شاخص‌های اقتصادی کشور را تحت تأثیر قرار دهد این است که ایران در اواخر سال گذشته به صورت رسمی در لیست سیاه FATF قرار گرفت.

ماهیدشتی با بیان اینکه مجموع این عوامل می‌تواند بازار سرمایه را تحت تأثیر قرار دهد، به افراد توصیه کرد از ورود هیجانی به این بازار خودداری کنند.

او گفت: افراد باید این نکته را درباره بازار سرمایه مد نظر داشته باشند که بهتر است سهام یک شرکت خوب را در قیمت پایین بخرند، تا اینکه در اوج قیمت‌ها خرید کنند.

این کارشناس مسائل اقتصادی سود‌های کوتاه مدت بزرگ را پرریسک دانست و ادامه داد: افراد باید بدانند ورود به بازار بورس در کوتاه مدت مناسب نیست و حتماً خواب سرمایه چند ساله را در نظر بگیرند.

 ماهیدشتی،گفت: خواب سرمایه افراد در بازار بورس باید با تزریق مستمر نقدینگی هم همراه باشد.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
سهیلی
۱۵:۲۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سپاس از مطلب خوبتون.لازمه اینروزا این موضوع مطرح بشه چون به شخصه شاهد حضور بسیاری از افراد ناآشنا با مفاهیم اقتصادی در بورس هستیم که خداکنه بعد از این مدت، دچار مشکل نشن!!!
ناشناس
۱۴:۰۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
فردا دلار طلا مسکن وخودرو میخریم واصلا طرف بورس نمیرویم