سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدوین برنامه «جهش تولید» کرمانشاه در قالب ۲۰۴ پروژه

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه از تدوین برنامه «جهش تولید» استان در قالب ۲۰۴ پروژه عمرانی و اقتصادی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حبیب الله وفایی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه با اشاره به نامگذاری امسال به نام "جهش تولید" از سوی مقام معظم رهبری گفت : در همین راستا ستاد ملی جهش تولید آغاز به کار کرده که دبیرخانه آن برعهده سازمان برنامه و بودجه کشور است.

او گفت: همزمان با آغاز به کار ستاد ملی جهش تولید، این ستاد در استان‌ها نیز آغاز به کار کرده و برنامه‌های جهش تولید در ستاد‌های استانی تدوین شده و جهت تصویب به ستاد ملی ارسال می‌شوند.

وفایی افزود: قرار بر این است برنامه جهش تولید استان‌ها در قالب اجرای پروژه‌های عمرانی و اقتصادی به ستاد ملی معرفی شوند که بر همین اساس برنامه جهش تولید در استان کرمانشاه در قالب ۲۰۴ پروژه عمرانی و اقتصادی تعریف شده است.

این مسئول ادامه داد: برنامه جهش تولید استان بر اساس اسناد بالادستی از جمله سند آمایش استان و نیز سند اقتصاد مقاومتی و سند رونق تولید استان که سال گذشته تهیه شدند تدوین شده و خروجی آن در قالب ۲۰۴ پروژه تعریف شده است.

او افزود: از مجموع این پروژه‌ها ۱۱۲ پروژه اقتصادی و ۹۲ پروژه عمرانی است و این پروژه‌ها بگونه‌ای با هم مرتبط هستند که بتوانند به جهش تولید، افزایش اشتغال و به دنبال آن افزایش درآمد مردم استان منجر شوند.

وفایی گفت: از مجموع ۲۰۴ پروژه، ۹۸ پروژه مربوط به بخش صنعت، معدن و انرژی است، ۴۵ پروژه در بخش کشاورزی و ۶۱ پروژه نیز مربوط به بخش خدمات است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه مهمترین پروژه‌های بخش عمرانی را در برنامه جهش تولید استان تکمیل سامانه گرمسیری، تکمیل زیرساخت‌های پایانه‌های مرزی و بازارچه ها، منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین، ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی و کشاورزی، ایجاد مجتمع‌های دامپروری و گلخانه ای، ایجاد مجتمع‌های آبزی پروری، کریدور گردشگری بیستون-تاقبستان، آزادراه بیستون-کرمانشاه و راه آهن غرب کشور عنوان کرد.

او افزود: مهمترین پروژه‌های اقتصادی این برنامه نیز که با نگاه تکمیل زنجیره‌های ارزش تولید بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن هدفگذاری شده شامل تکمیل طرح‌های نیمه تمام صنعتی، احداث کلینیک ارجاع گردشگری سلامت، شناسایی شرکت‌های فعال دارای قابلیت دانش بنیان، مولدسازی و مدیریت دارایی‌های استان، تامین مالی سرمایه در گردش واحد‌های صنعتی، کشاورزی و معدنی می‌باشد.

وفایی در خصوص زمان اجرایی شدن این برنامه گفت: برنامه جهش تولید استان در قالب بسته پیشنهادی به ستاد ملی جهش تولید ارسال شده و جهت ابلاغ و اجرا باید در این ستاد به تصویب برسد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه افزود: زمان اجرای پروژه‌های در نظر گرفته شده در این برنامه یک تا سه ساله است و اولویت با پروژه‌هایی است که امسال تکمیل و به بهره برداری برسند.

وفایی ادامه داد: در صورت تصویب این برنامه در ستاد ملی جهش تولید و تامین اعتبار آن، امسال ۱۲۳ پروژه از مجموع ۲۰۴ پروژه دیده شده در این برنامه به بهره برداری می‌رسد .

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.