سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خانه‌های سازمانی استان قزوین تعیین تکلیف می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: وضعیت ۲۲۲ خانه سازمانی موجود در اختیار دستگاه‌های اجرایی این استان به زودی مشخص خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  ابراهیم مبارک‌قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه وضعیت ۲۲۲ خانه سازمانی موجود در اختیار دستگاه‌های اجرایی این استان به زودی مشخص خواهد شد، گفت: از این تعداد، ۹۰ منزل مسکونی در شهرستان قزوین، ۵۷ واحد د ر تاکستان، ۳۷ واحد در بویین‌زهرا، ۲۴ واحد در آوج و ۱۴ خانه سازمانی در آبیک واقع شده است.

او با اشاره به ماده ۸ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، مبنی بر فروش برخی از واحد‌های یاد شده تا سال ۹۲، بیان کرد: براین اساس، ۹۷ واحد شامل ۵۵ خانه سازمانی در قزوین، ۳۳ واحد در تاکستان و ۹ واحد نیز در شهرستان آبیک مشمول این مصوبه بودند که تاکنون این کار در سطح استان صورت نگرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین تاکید کرد: از مجموع ۹۷ خانه سازمانی تصرف شده در سطح استان، ۱۴ واحد دارای قرارداد ۲۱ خانه بدون قرارداد، ۴۹ خانه به صورت غیرمجاز، پنج خانه تصرف عدوانی شده و ۸ منزل نیز تخلیه شده است.

مبارک‌قدم افزود: در وهله اول برای تمامی واحد‌های سازمانی با اولویت خانه‌هایی که قابلیت فروش دارند، برای عرصه و اعیان آن‌ها سند اخذ می‌شود و سپس برای منازلی که تصرف عدوانی در آن‌ها صورت گرفته، پیگیری قانونی جهت تخلیه و مطالبه خسارت صورت خواهد گرفت.

او گفت: در حوزه منازل سازمانی که سکونت مجاز در آن‌ها صورت گرفته نیز پیگیری برای تخلیه و مطالبه خسارت اجاره بها به عمل خواهد آمد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: در حوزه منازل ویلایی نیز نشستی را با دستگاه‌های نظارتی جهت چگونگی فروش یا واگذاری برگزار خواهیم کرد.

مبارک قدم گفت: در خصوص واحد‌های آپارتمانی نیز با استفاده از ظرفیت شورای تامین مسکن برای اخذ پایان کار و فروش آن‌ها اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.