مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: سهیلات در نظر گرفته شده در حوزه احداث مسکن طرح اقدام ملی ۷۵ و ۱۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مبارک‌قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه تسهیلات در نظر گرفته شده در حوزه احداث مسکن طرح اقدام ملی ۷۵ و ۱۰۰ میلیون تومان است، گفت: این میزان تسهیلات برای مرکز استان ۱۰۰ میلیون تومان است که اگر ساخت یک واحد حدود ۲۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شود، آورده متقاضی ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود که طی دوران ساخت، یعنی در مدت ۲ سال باید پرداخت شود.

مبارک قدم ادامه داد: در رابطه با یارانه در نظر گرفته شده این تسهیلات، زوج‌های جوان و افرادی که از مزایای صندوق مسکن یکم بخواهند استفاده کنند مشروط به سپرده گذاری در بانک مسکن هستند و سود تسهیلات نیز برای خانه اولی‌ها و مسکن یکم نیز ۹ درصد خواهد بود.

این مسوول به حوزه بازآفرینی شهری و نوسازی بافت‌های فرسوده اشاره کرد و افزود: در این بخش هم برای احداث یک هزار واحد مسکن در حال تامین تسهیلات برای اقشار متوسط و کم درآمد هستیم.

او اضافه کرد: در جهت توسعه خدمات عمومی و واحد‌های تولیدی نیز اراضی واقع شده در محدوده و حریم شهر‌ها مورد توجه قرار گرفته تا از سوی دستگاه‌های اجرایی و همچنین بخش خصوصی و تعاونی‌ها، این اراضی بعد از تعیین کاربری از سوی کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی، واگذار شده تا بستر فعالیت‌های اقتصادی در استان نیز انجام شود.

مبارک قدم به انجام مکان‌یابی و تصویب مطالعات طرح لجستیکی استان اشاره کرد و یادآور شد: براساس تفاهمات کلی که سال گذشته صورت گرفته، در حال حاضر شرح خدمات و مطالعات آن در حال انجام است و به زودی موضوع اجرای زیرساخت‌های آن هم آغاز خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل و نقل، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شبکه معابر استان از جمله مسیر‌هایی که باید باند دوم به آن‌ها اضافه شود تا به صورت بزرگراه در بیایند، است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار