سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت مشوق‌های حمایتی بهزیستی از کارفرمایان

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مسکن اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: با راه اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و وسایل بهداشتی برای ۱۳۱ نفر از مددجویان اشتغال ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  زهره شریفی معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مسکن اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان وابسته به وزارت رفاه، اظهار داشت: با توجه به نیاز‌های جامعه هدف بهزیستی مبنی بر تهیه لوازم بهداشتی اقدامات لازم برای ایجاد و تغییر کاربری ۱۷ کارگاه اشتغال تحت نظارت این اداره کل به کارگاه‌های تولید ماسک، گان و سایر ملزومات بهداشتی صورت گرفت.

او افزود: با راه اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و وسایل بهداشتی برای ۱۳۱ نفر از مددجویان اشتغال ایجاد شده است و خوشبختانه نیاز مراکز بهزیستی نیز توسط این کارگاه‌ها تامین شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه به تدارک برنامه‌هایی به مناسبت هفته کار و کارگر خبر داد و گفت: مهمترین این برنامه‌ها رونمایی از سایت اشتغال مددجویان بهزیستی است و در این هفته همچنین بازدید از کارگاه‌های کارفرمایی و تقدیر از کارفرمایان و کارگران (مددجویان بهزیستی) انجام می‌گیرد.

شریفی همچنین به مشوق‌های بهزیستی برای کارفرمایان به منظور به کارگیری مددجویان در کارگاه‌های اشتغال زایی اشاره کرد و گفت: در این راستا نیز بهزیستی بیمه ۵ سال مددجو را پرداخت و به کارفرمایان نیز مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌کند و همچنین برای کارفرمایانی که افراد دارای معلولیت متوسط به بالا را استخدام کنند نیز سالانه مبلغی به عنوان پاداش به منظور جبران عدم کارایی به کارفرما پرداخت خواهد کرد.

او گفت: با توجه به اینکه یکی از مهمترین راه‌های ایجاد اشتغال پایدار مددجویان تحت حمایت بهزیستی، پرداخت مشوق‌های حمایتی بیمه‌ای خویش فرمایی و کارفرمایی و جبران عدم کارایی افراد دارای معلولیت است، عموما به دلیل عدم تخصیص منابع لازم و به موقع موجب ریزش تعهدات اشتغال و عدم اعتماد مددجویان و کارفرمایان می‌شود.


به گفته این مسئول، در سال ۹۸ به منظور ایجاد اشتغال پایدار در روستا‌ها تعداد ۱۵ تعاونی تشکیل شد و امسال نیز از جمله اهداف ما در معاونت مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مسکن بهزیستی استان، ایجاد مشاغل جدید خانگی برای مددجویان است.

انتهای  پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.