سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم خبر داد؛

پیش بینی برداشت پنج هزار تن کلزا از مزارع قم

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم از برداشت پنج هزار تن کلزا از مزارع قم در خرداد امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، سلامی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم با بیان این که خرداد امسال بیش از ۵ هزار تن کلزا از مزارع قم برداشت می‌شود،گفت: بیش از ۲۲۰۰ هکتار از اراضی استان بخصوص در بخش جعفریه و مناطق قمرود و قنوات زیرکشت کلزا رفته اند.

او  با اشاره به اینکه دانه‌های روغنی کلزا ۴۰ درصد روغن قابل استحصال دارند، گفت: طبق پیش‌بینی‌ها حاکی از استحصال، ۲ میلیون کیلوگرم روغن محصول نهایی مزارع کلزای استان است که با توجه به وسعت استان سهم خوبی در کشور محسوب می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم  به توجه بیشتر کشاورزان به تولید این محصول استراتژیک پرداخت و گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد روغن خوراکی کشور از خارج تأمین می‌شود که همین موضوع باعث شده است در سال‌های اخیر کشاورزان به دنبال توسعه کشت دانه‌های روغنی در مزارع باشند.

سلامی با بیان اینکه ۳۰۰ کشاورز در حال حاضر کلزا کشت می‌کند، افزود:امسال به منظور حمایت از کشاورزان نرخ خرید تضمینی کلزا چهار هزار و ۶۵۰ تومان اعلام شده که در مقایسه با گندم و جو بسیار بیشتر است.

او با بیان اینکه به منظور حفظ تناوب کشت و از بین بردن آفات زمین باید در ۲۰ درصد از اراضی کشاورزی کلزا کشت شود عنوان کرد: با هدف افزایش رغبت کشاورزان به کشت این محصول تمامی پرداختی‌ها از طرف جهاد کشاورزی برای این محصول به صورت نقد انجام می‌شود.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.