خرید گندم و کلزای تولیدی کشاورزان استان قم با نرخ تضمینی از اوایل خرداد ماه آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، مهرداد غضنفری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم از خرید گندم و کلزای تولیدی کشاورزان استان با نرخ تضمینی از اوایل خرداد ماه خبر داد و گفت: گندم و کلزا دو محصول استراتژیک کشور محسوب می‌شوند که در امنیت و سبد غذایی خانوار‌ها سهم اساسی دارند و باید در زمان مقرر و بارعایت ضوابط بهداشتی خریداری و بهای آن به کشاورزان پرداخت شود.

او با اشاره به پیش بینی برداشت حدود ۳۰ هزار تن گندم از مزارع استان افزود: طبق ارزیابی سازمان جهاد کشاورزی از این میزان محصول تولیدی حداقل ۲۰ هزار تن تحویل مراکز خرید می‌شود که نسبت به پارسال ۴۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

غضنفری ادامه داد: نرخ تضمینی خرید گندم امسال بر اساس مصوبه دولت ۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندارقم همچنین به پیش بینی برداشت بالغ بر ۴ هزار و پانصد تن محصول کلزا از مزارع استان اشاره کرد و گفت: دولت کلزای تولیدی کشاورزان را با نرخ مصوب ۴ هزار و ۶۰۰ تومان خریداری می‌کند.

غضنفری افزود: کشاورزان باید با ثبت نام در سامانه پهنه بندی نسبت به اعلام تحویل گندم و کلزای تولیدی اقدام کنند تا میزان برداشت محصول از سطح زیر کشت برای عرضه به مراکز خرید تعیین شود.

او با تاکید بر ضرورت اقدام به موقع کشاورزان جهت ثبت نام در این سامانه گفت: پس از تعیین میزان محصول تولیدی و تحویل آن به مراکز خرید بانک کشاورزی نسبت به پرداخت بهای گندم خریداری شده به کشاورزان اقدام می‌کند.

همچنین در جلسه کمیبسیون هماهنگی خرید تضمینی گندم نحوه خرید دو محصول کلزا و گندم مشخص و وظایف هر یک از دستگاه‌های مربوطه تعیین شد.

پارسال حدود ۲۵ هزار تن محصول گندم و بیش از ۱۷۰۰ تن کلزا از مزارع استان برداشت شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار