سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شورای اجتماعی نهاد اهل سنت در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

شورای اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با حضور برخی از علما و فعالان اجتماعی اهل سنت این استان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی در این نشست ضمن تبریک سال جدید و گرامیداشت ایام معنوی ماه شعبان با اشاره به شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: امیدوارم که خداوند متعال با لطف و برکتش این بلای فراگیر کرونا را از سر جامعه اسلامی و جامعه بشری دفع کند.

او افزود: امیدوارم خداوند به همه ما توفیق عنایت کند که از این روز‌ها و ساعت‌های ماه شعبان بهره وافر و کامل را برده و آمادگی خود را برای بهره‌مندی از فیوضات ماه رمضان، ماه ضیافت الهی بالا ببریم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان بر لزوم همدلی و مواسات بیشتر با مردم در این ماه تأکید کرد و افزود: از خداوند می‌خواهیم که در این ماه، توفیق داشته باشیم تا اهل مواسات باشیم و از کسانی که در زندگی و معیشتشان دچار مشکل هستند کمک کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محامی گفت: شورای اجتماعی اهدافی دارد و از جمله مهمترین آن‌ها تصمیم گیری، مشورت و استفاده از عقل جمعی صاحبان نظر، مشارکت بزرگواران و فرهیختگان اهل سنت در امور جاری سیستان و بلوچستان، پیگیری مسائل استان و حل مشکلات آن با همکاری و همیاری اعضاست.

او برخی از سیاست‌های کلی نهاد را برشمرده و بیان کرد: تحکیم وحدت و انسجام امت اسلامی بویژه در سیستان و بلوچستان، تکریم عموم مردم و تجلیل از بزرگان، دانشمندان و فرهیختگان به طور خاص، رعایت انصاف، صداقت و تطابق قول و عمل از جمله سیاست‌های کلی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت این استان است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: بر حسب سیاست‌های نهاد در تلاش هستیم تا نیرو‌هایی را برای نهاد جذب کنیم و با توجه به اینکه حضور اهل سنت در نهاد کم بوده اولویت جذب ما با اهل سنت هستند.

حجت الاسلام و المسلمین محامی اظهارداشت: امور اجتماعی دامنه گسترده‌ای دارد و این شورا برای فعالیت موثر باید متشکل از کمیته‌هایی در زیر مجموعه خود باشد.

او با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در نیمه شعبان در خصوص لزوم مواسات و دستگیری از نیازمندان جامعه افزود: رزمایش کمک مومنانه شروع شده و تلاش جمعی مردم برای رسیدگی به نیازمندان با محوریت مساجد به این نحو که در هر مسجد و در هر محله‌ای افراد نیازمند شناسایی شوند در حال برگزاری است.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: افرادی که با توجه به اوضاع فعلی کرونا آسیب دیده اند و شغل و کار آن‌ها تعطیل شده و یا خدای ناکرده دچار مریضی شده‌اند و نیازمند مساعدت هستند در اولویت این رزمایش قرار دارند.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهارداشت: دوستان پیشنهاد راه‌اندازی کمیته آسیب شناسی را دادند که فکر می‌کنم بحث مهمی است؛ اما هر کمیته در هر بخشی از کار خودش به این آسیب‌شناسی نیاز دارد و این مساله یک کمیته جدا نمی‌خواهد بلکه در هر کمیته یکی از محور‌های کاری آن‌ها بحث آسیب شناسی است.

حجت الاسلام و المسلمین محامی ادامه داد: در بحث ماه مبارک رمضان و مساله نماز تراویح باید گفت که این نماز یک سنت موکده بوده و مهمتر از آن نماز جمعه که فرض است؛ در اینجا با توجه به خطری که وجود دارد باید ملاحظات مد نظر قرار گیرد و متناسب با شرایط تصمیگیری خواهد شد.

نمایده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان تاکید کرد: مجمع فقهی به سوالاتی که مطرح شده بود پاسخ‌های خوبی داد که در مجموع پیشنهادات خوبی ارائه و در آن جا تاکید شد که در بحث واجبات به حداقل اکتفا شده و با رعایت فاصله و با رعایت مسائل بهداشتی انجام شود.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.