سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود ۶۷ بیمار مبتلا به هموفیلی در خراسان شمالی

۶۷ بیمار هموفیلی در خراسان شمالی از خدمات دانشگاه علوم پزشکی بهره مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: هموفیلی نوعی بیماری خونریزی دهنده ارثی است که وابسته به جنس بوده و در مردان شیوع بیشتری دارد.

مهری فرشاد اظهار داشت: شایع‌ترین مفصل خونریزی دهنده در این بیماران مفصل زانو است و با توجه به این که در این بیماری خون به طور طبیعی لخته نمی‌شود، خونریزی‌های عمقی درون بدن تا حدی نگران کننده است.

او عنوان کرد: بیماران هموفیلی کمبود فاکتور‌های انعقادی ناشی از بیماری را با دریافت فاکتور‌های انعقادی به شکل رایگان از بیمارستان امام رضا (ع) جبران می‌کنند.

او توضیح داد: به افراد مبتلا به این بیماری با وجود نیاز به تزریق خون و فرآورده‌های خونی، خدمات به شکل رایگان ارائه می‌شود.

او همچنین از ارائه خدمات بستری و فیزیوتراپی رایگان این بیماران خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر فردی نیاز به تعویض مفصل داشته باشد، می‌تواند از خدمات تعویض مفصل رایگان بهره‌مند شود.

فرشاد از ارائه خدمات دندانپزشکی ویژه بیماران هموفیلی در بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد خبر داد و گفت: بیماران خاص می‌توانند از خدمات دندانپزشکی با یونیت ویژه در این بیمارستان استفاده کنند.

او اظهار داشت: گاز‌های استریل بند آورنده خون نیز در اختیار این بیماران قرار گرفته تا در شرایط نیاز بتوانند از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.