سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دادگاه‌ ها در استان کرمان، الکترونیک برگزار می شوند

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: برنامه ریزی‌های لازم برای جایگزینی دادگاه‌های الکترونیک به جای دادگاه‌های سنتی در دادگستری کل استان کرمان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: ظرفیت لازم برای برگزاری جلسات بازپرسی، دریافت اظهارات شهود، محاکمه، تحقیقات و ... در مواردی که متهم در زندان‌ها حضور دارند، فراهم است.

او با بیان اینکه با وجود بیماری کرونا در شرایط فوق العاده‌ای قرار داریم و باید الزامات آن را رعایت کنیم، افزود: توسعه ارتباطات الکترونیک و استفاده از فناوری‌های نوین از مواردی است که در شرایط حساس کنونی باید مورد توجه قرار گیرد.

موحد با اشاره به وجود آمادگی‌های لازم برای توسعه استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه رسیدگی‌های قضایی، بیان کرد: لازم است که تیم کارشناسی برای انتخاب سامانه‌های ویدئوکنفرانس و سایر سامانه‌های ارتباطی مناسب و جدید برای رسیدگی به پرونده‌ها و انجام اقدامات قضایی تشکیل شده و بررسی‌های لازم را انجام دهند.

او بر توسعه نقش دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در رسیدگی‌های قضایی نیز تاکید کرد و  بیان داشت: از ایده‌های پیشنهادی برای کاهش مراجعات بدون دلیل مردم و وکلا به دستگاه قضایی، استقبال می‌کنیم.

رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه باید به نحوه‌ای مدیریت شود که تجمعات در دستگاه‌ها کاهش یابد، بیان داشت: مسئولیت داریم در حد توان از تجمع افراد در مجموعه‌های قضایی جلوگیری کرده و در مسیر توسعه سلامت جامعه گام برداریم.

 او گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا در تمامی نهاد‌های دولتی و اداری آشفتگی و سردرگمی‌هایی وجود دارد و انسجام و نظم اداری، آسیب دیده و گسستی در کار‌ها ایجاد شده است که امیدواریم با اجرای بخشنامه ۲۲ ماده‌ای ابلاغی، انضباط عمومی حاکم شده و روند اجرای کار‌ها به صورت کامل رصد شود.

موحد افزود: براساس اعلام معاون اول قوه قضاییه، معاونت‌ها و واحد‌های قضایی مرکز و دادگستری‌های کل، باید موارد قابل دورکاری و چگونگی انجام آن‌ها با حضور دو سوم نیرو‌ها را مشخص کنند که برای اجرای این بند در استان کرمان باید موارد دورکاری و نحوه نظارت بر آن‌ها مشخص شود.

انتهای پیام/م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.