سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قدردانی امام جمعه قزوین از خدمات نیرو‌های مسلح، بسیج و مجموعه‌های مردمی

امام جمعه قزوین از خدمات نیرو‌های مسلح، بسیج و مجموعه‌های مردمی در شناسایی افراد نیازمند و کمک به آن‌ها قدردانی کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در برنامه سروش آسمانی از خدمات همه نیرو‌های مسلح، سپاه، ارتش، بسیج و مجموعه‌های خودجوش مردمی در شناسایی افراد نیازمند و کمک به آن‌ها قدردانی کردو گفت: مواسات فراتر از صدقه دادن است و امیدواریم همان گونه که انتظار می‌رود، جایگاه مواسات را بدانیم و با افراد گرفتاری که از بیماری کرونا آسیب دیده اند، همانند رفتاری که انصار با مهاجرین داشتند، رفتار کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: بدانیم که این حقی است که از ناحیه خدا بر عهده همه ما قرار داده شده است.

او اضافه کرد: تقوا، عقل انسان را دانا و اراده او را توانا می‌کند و با دست‌یابی به عقل دانا و اراده تونا، انسان هیچگاه گرفتار نمی‌شود و این‌ها یکی از آثار تقواست.

نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه روشن بینی و روشن فکری از آثار دیگر تقواست، تصریح کرد: خدا فرموده اگر اهل تقوا بشوید، نوری در وجود شما پیدا می‌شود و به وسیله آن راه درست را تشخیص می‌دهید و به بهترین شکل می‌توانید زندگی را مدیریت کنید.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه تقوا برای انسان آرامش می‌آورد، گفت: همه در جستجوی آرامش هستیم و جز تقوا هیچ چیز برای ما آرامش واقعی نمی‌آورد.

او اضافه کرد: نباید آسایش دنیایی را با آرامش اشتباه بگیریم که همان فراهم آوردن امکانات زندگی است، اما آرامش غیر از آسایش دنیایی است و آرامش حقیقی تنها با تقوا حاصل می‌شود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: هیچ موقع آسایش، انسان را نسبت به قیامت آرام نمی‌کند و زمانی انسان به آرامش می‌رسد که از اولیاء الهی شود .

او گفت: اولیاء الهی کسانی هستند که ایمان دارند و بر اساس تقوا عمل می‌کنند و چنین انسانی همواره در آرامش هستند.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید آن گونه که شایسته تقواست، تقوا پیشه کنید. تقوا حق بزرگی به گردن شما دارد و اگر این حق را ادا کنید آثار و برکاتش در زندگی شما جاری می‌شود و تا زنده اید کاری کنید به مقام تسلیم برسید و هر کسی به این جایگاه رسید اهل ظلم و ستم در زندگی شخصی و کاری نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اظهار کرد: جامعه‌ای که اینگونه عمل می‌کند هیچگاه به بن بست نمی‌رسد و هر کسی اهل تقوا باشد، خدا همواره برای او گشایش قرار می‌دهد و خدا از راه‌هایی که گمان او نمی‌رسد، روزی به او می‌رساند و در دنیا راحت زندگی می‌کند و در قیامت سربلند خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان در خصوص اهمیت ماه رمضان، اظهار کرد: امام علی (ع) نقل کرده اند رسول خدا (ص) فرموده‌ای مردم! ماه مبارک رمضان با دستانی پر از برکت، رحمت و مغفرت می‌آید تا به شما نشاط ببخشد، یأس و نا امیدی را از میان شما ببرد و کینه و اداوت از جامعه برچیده شود و همه به استقبال آن بروید.

امام جمعه قزوین بیان کرد: رسول خدا (ص) فرموده ماه رمضان ماهی است که زیباتر و نورانی‌تر از این ماه در پیشگاه خدا ماهی وجود ندارد و ۱۱ ماه برای آماده شدن انسان برای ماه رمضان است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: همانطور که ماه رمضان، برترین ماه است، روز‌های ماه رمضان نیز برترین روزهاست و مبادا لحظه‌ای را از دست بدهید چرا که ساعت ساعت این ماه، برترین ساعت هاست.

او ادامه داد: خدا انسان را به روزه داری که همان دعوت به تقوا و کرامت است، دعوت کرده و وقتی شما به ضیافت ماه رمضان آمدید، به تقوا می‌رسید و وقتی به تقوا رسیدید به کرامت می‌رسید و این کرامت بالاترین درجات انسانی و حتی خواب شما هم تسبیح و ذکر و عبادت محسوب می‌شود هر کاری که انجام می‌دهید در پیشگاه خدا قبول می‌شود، زیرا رنگ و بوی تقوا دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: دعا در ماه رمضان بسیار توصیه شده است و رسول خدا تأکید کرده دعا در این ماه مستجاب می‌شود. خداوند در قرآن فرموده وقتی در ماه مبارک رمضان بندگان من، مرا جویا شدند بگو من همینجا هستم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: خدا همیشه نزدیک است و همه جا هست و ماه رمضان این موضوع را یادآوری می‌کند و خدا تأکید کرده هر کسی دعا کند، پاسخ می‌گیرد و هر چه می‌خواهید بگویید و مؤمنان از من بخواهند و اعتماد داشته باشند که برآورده و اجابت می‌کند، اگر مصلحت باشد. آدم گرفتار کسی است که این ماه بیاید و برود و از این ماه مبارک استفاده نکند.

او در ادامه با تبریک روز ارتش بیان کرد: هر ساله در چنین روزی مانور نیرو‌های مسلح را داشتیم، اما امسال مانور بهداشتی نیرو‌های مسلح را شاهد بودیم و امیدواریم هر سال شاهد ارتقای توان و قدرت نظامی باشیم. این عزیزان تلاش‌های بسیاری در عرصه‌های مختلف داشته اند و امیدواریم هر روز شاهد افزایش اقتدار ارتش مقتدر باشیم.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.