سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیگیری راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا یا کووید ۱۹

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت‌: راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا یا کووید ۱۹ در منطقه آزاد اروند در حال پیگیری است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،شکرالله سلمان زاده رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان روز جمعه گفت: راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا امکان آزمایش و تشخیص افراد زیادی در جنوب غرب خوزستان را فراهم خواهد کرد و این مهم می‌تواند در قطع زنجیره ویروس کرونا کمک موثری باشد.

او از بازگشایی اصناف در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان بدون رعایت پروتکل‌های در نظر گرفته شده انتقاد کرد و افزود: اماکن همانند زندان، خانه سالمندان و سرای کودکان بی‌سرپرست به طور مستمر پایش و غربالگری می‌شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان درخصوص رژیم غذایی ماه مبارک رمضان در شرایط کرونا گفت: روزه گرفتن برای افراد فاقد بیماری زمینه‌ای مشکلی ایجاد نمی‌کند به شرط اینکه این افراد تمام پروتکل‌های بهداشتی و رژیم غذایی خود را رعایت و از خوردن غذاهای خیلی شیرین و چرب اجتناب کنند.

سلمان زاده نوشیدن مایعات در بین وعده افطاری و سحری را لازم و ضروری خواند و افزود: طبق تحقیقات انجام شده روزه داری ضمن افزایش متابولیسم بدن و دفع مواد زائد و سمی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. 

او اظهارداشت: توصیه می‌شود افراد روزه‌دار در معرض بیماری قرار نگیرند و تا حد امکان از منزل خارج نشوند چرا که ویروس کرونا بر کسانی که در معرض این بیماری قرار گیرند تاثیر خواهد داشت و خشکی یا مرطوب بودن گلو تاثیری در جلوگیری از ابتلا ندارد. 

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.