سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز پتروشیمی اسلام‌آباد غرب با ۶۰۰ میلیون دلار

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: عملیات اجرایی ساخت پتروشیمی اسلام‌آباد غرب با ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  هدایت حاتمی  با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌های مهم منطقه پتروشیمی اسلام‌آباد غرب است اظهار داشت: این طرح در هشت سال گذشته با وجود مطرح شدن به عنوان یک موضوع مهم، اما اجرایی نشده بود و سرمایه‌گذاران نتوانستند این سرمایه‌گذاری را شکل دهند.

او عنوان کرد: سال گذشته این موضوع به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و سراغ سرمایه‌گذار جدید رفتیم و اکنون دولت براساس قول خود به این موضوع ورود پیدا کرده و سرمایه‌گذاری این طرح بیش از ۶۰۰ میلیون دلار است.

حاتمی با اشاره به اینکه در این مجموعه سه محصول متانول، پروپیلن و پلی‌پروپیلن تولید می‌شود گفت: مجموعه برای ایجاد یک تحول در منطقه اسلام‌آباد غرب آماده می‌شود این پروژه در داخل منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آباد غرب در سطح ۷۰ هکتار قرار دارد و دولت سرمایه‌گذاری آن را به عهده گرفته است.

او با بیان اینکه این طرح در دوران ساخت زمینه اشتغال بیش از ۲۰۰۰ نفر و در زمان تولید و فعالیت نیز زمینه اشتغال ۲۰۰۰ نفر را فراهم می‌کند این طرح زمینه‌های ایجاد صنایع پایین دست پتروشیمی را نیز فراهم می‌کند و سرمایه‌گذاران می‌توانند این آمادگی را برای سرمایه‌گذاری داشته باشند.

او افزود: زمینه‌های کار فراهم شده و امید داریم در هفته یا روز‌های آینده یا حضور مقامات ملی در استان این طرح کلنگ زنی شود هرچند از بهمن سال گذشته وارد فاز اجرایی شده و فاز مطالعاتی آن در حال انجام است.

انتهای  پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.