سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حفظ جنگل‌ها از مهم‌ترین وظایف ماست

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرمانشاه گفت: ادامه روند ایجاد آتش بر در جنگلکاری حاشیه راه کمربند شرقی در دستور کار واحد جنگل و بهره‌برداری قرار گرفت تا از بروز‌خطرات احتمالی جلوگیری شود.

به گزارش   خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  شیرزادی رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرمانشاه در بازدید از جنگل‌کاری منطقه حفاظت شده چالابه گفت: با حضور گسترده آحاد مردم و مسئولان و سازمان‌های مردم نهاد و با تلاش همکاران و با نصب حصار و کشیدن سیم خاردار و قرق کردن محدوده مورد نظر، تشتک‌های هلالی ساخته شده و تمام این فعالیت‌ها و مشقات باعث سرسبزی و رشد نهال‌ها و بذر‌های کاشته شده  است.

او گفت: همچنان توجه هرچه تمام‌تر بر جنگل‌کاری‌های سنواتی حاشیه راه‌های این شهرستان ادامه دارد تا از بروز خطرات احتمالی همچون حریق جلوگیری و این درختان زیبا و سرسبز در امان باشند.

او بیان کرد: امروز ادامه روند ایجاد آتش بر در جنگلکاری حاشیه راه کمربند شرقی در دستور کار واحد جنگل و بهره‌برداری قرار گرفت تا از بروز‌خطرات احتمالی جلوگیری شود.

 شیرازی  افزود: تا پایان فصل گرم سال در سه نوبت عملیات تیغه زنی توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سطح جنگلکاری‌های شهرستان کرمانشاه انجام می پذیرد.

روند رو به رشد پروزه‌های کاشت بذور مرتعی وجنگلی درشهرستان دالاهو

تاسه رییس منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان دالاهو گفت:  پروژ‌های اجرا شده صندوق توسعه ملی درسال ۹۸، پروژه کشت گیاهان دارویی وصنعتی به مساحت ۵۰ هکتار، پروژه کپه کاری مرتع به مساحت ۵۰ هکتار وهمچنین طرح توسعه جنگل به مساحت ۷۵ هکتار که درآبان ماه ۹۸ کشت شدند و باتوجه به برفگیربودن منطقه وارتفاع ازسطح دریا (۲۲۰۰ متر) و برف منطقه که به تازگی آب شده، بذور مرتعی وجنگلی کاشته شده تازه جوانه زده ودرحال رشد هستتند.

 تاسه گفت:  بذور مرتعی کاشته شده شامل ریواس، کندل کوهی، چویر، بیله هر، وبذور جنگلی شامل بنه، بادام تلخ و گلابی وارژن است که با رسیدن به مرحله بهره برداری نقش به سزایی معیشت وسفره غذایی مردم بومی منطقه خواهد داشت.

انتهای  پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.