سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موفقیت شرکت نفت و گاز آغاجاری در تعمیر کنترلر‌های لرزش VC ۹۲۰

رئیس نگهداری و تعمیرات شرکت نفت و گاز آغاجاری از دست یابی کارشناسان این اداره به دانش کنترل ارتعاشات ماشین آلات دوار و تعمیر کنترلر‌های لرزش VC ۹۲۰ خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محسن دهبان پور رئیس نگهداری و تعمیرات شرکت نفت و گاز آغاجاری گفت: کارشناسان این اداره با رمز گشایی مهندسی معکوس موفق به تعمیر کنترلر‌های لرزش VC۹۲۰ و دستیابی به دانش کنترل ارتعاشات ماشین آلات دوار شدند.

او با بیان اینکه پایش و کنترل ارتعاشات ماشین آلات دوار (Condition Monitoring) یکی از پارامتر‌های مهم در زمان کارکرد دستگاه است، افزود: تکنولوژی کنترلر‌های لرزش و سیستم حفاظت کمپرسور‌های گازی در انحصار چند کشور محدود از جمله آمریکا و آلمان است.

دهبان پور اظهار داشت: کارشناسان شرکت نفت و گاز آغاجاری در رابطه با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و در سال جهش تولید با اتکا به دانش و تجربه، هم اندیشی و مشارکت مسئولانه با حداقل مستندات و پایش کارکرد کمپرسور موفق به استخراج و طراحی اطلاعات مورد نظر شده و این ادوات را در واحد جمع آوری و تزریق گاز امتزاجی رامشیر با رمزگشایی و مهندسی معکوس تعمیر کردند.

رئیس نگهداری و تعمیرات شرکت نفت و گاز آغاجاری تصریح کرد: کنترلر‌های لرزش واحد جمع آوری یک پکیج کامل دارای پردازنده، منبع تغذیه و نمایشگر بوده که در ارتباط کامل با سیستم کنترل صنعتی ایستگاه هستند و کار تبادل اطلااعات را انجام می‌دهد.

او ادامه داد: سیستم کنترلر‌های لرزش وظیفه پایش لرزش و ارتعاشات قسمت‌های مختلف کمپرسور، گیربکس و الکتروموتور واحد جمع آوری را بر عهده دارند، بدین صورت که هر گونه ارتعاشی که دامنه و سرعت آن از حد مجاز فراتر باشد، ابتدا بصورت آلارم به اپراتور اطلاع رسانی شده و در صورت برطرف نکردن ریشه آن، چون کمبود خوراک، پدیده سرج یا مشکلاتی، چون استهلاک در تجهیزات مکانیکی، چون چرخدنده‌ها و یاتاقان‌ها اقدام به صدور فرمان توقف اضطراری می‌نماید.

دهبان پور با اشاره به قابلیت تعمیم این تجربه در دیگر کمپرسور‌های مشابه اذعان داشت: تعمیر و راه اندازی هرکدام از این ادوات در شرایط فعلی بیش از ١٠ میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی برای شرکت در بر خواهد داشت.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: شرکت نفت ، جهش تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.