مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: سوختن نفت در خط ۴۲ اینچ نفت پالایشگاهی این شرکت صفر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، ابراهیم پیرامون، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری  بیان داشت:در زمان انجام عملیات ایمن سازی خط ۴۲ اینچ نفت پالایشگاهی  خط دچار نشت شد و پس از ۳۵ دقیقه دچار آتش سوزی شد.

وی افزود: تیم‌های عملیاتی به سرعت وارد عمل شده و قبل از هر فعالیتی،۳ خانوار ساکن در مجاورت این خط را به نقطه امن منتقل کردند و پس از بستن شیر‌های بالادست و پایین دست خط ۴۲ اینچ، اقدامات لازم برای مهار نشت نفت را انجام دادند.

پیرامون بیان داشت : تنها خط ۱۲ اینچ روزمینی گاز مایع که به علت مجاورت خط لوله ۴۲ اینچ و حرارت زیاد آتش دچار حریق شده است، نسبت به فشار ۳۰۰ psi ساعات پیش، در حال کاهش فشار است و به شرایط ایمن نزدیک می‌شود.

پیرامون ادامه داد: هیچ گونه خللی در ارسال نفت و مایعات گازی که به ترتیب به پالایشگاه اصفهان و پتروشیمی بندر امام ارسال می‌شوند وجود ندارد و از خطوط جایگزین برای این کار بهره گرفته شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در پایان گفت: انجام عملیات آتش‌نشانی بر روی این خط امکان پذیر نیست، زیرا ممکن است پس از خاموش کردن آتش، گاز مایع موجود که به خاطر تراکم پذیری بالا در فضای اطراف منتشر گردد و با ایجاد یک انفجار بزرگ‌تر، موجب به وجود آمدن یک بحران را فراهم سازد.

انتهای پیام/م

انفجار لوله نفت در امیدیه 

برچسب ها: حوادث ، آتش نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.