سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کسب رتبه چهارم کشوری در مطالعه کارآزمایی بالینی کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پس از شروع بحران جهانی کرونا، کمیته ملی تحقیقات کووید ۱۹ برای مدیریت و برنامه‌ریزی تحقیقات ملی، هدفمند و کاربردی بر روی ویروس کرونا شکل گرفت و با کارگروه‌های مختلف شروع به فعالیت کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر محسن تفقدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پس از شروع بحران جهانی کرونا، کمیته ملی تحقیقات کووید ۱۹ برای مدیریت و برنامه‌ریزی تحقیقات ملی، هدفمند و کاربردی بر روی ویروس کرونا شکل گرفت و با کارگروه‌های مختلف شروع به فعالیت کرد.

او افزود: اقدامات انجام شده در این کمیته در هفت حیطه توسعه و ﻓﻨﺎوری، ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺑﯿﻤﺎری، اﭘﯿﺪﻣﯿﻮﻟﻮژی، ﮐﺎرآزﻣﺎﯾﯽ ﺑﺎﻟﯿﻨﯽ، اخلاق در ﭘﮋوﻫﺶ، منابع ﻣﺎﻟﯽ ﭘﮋوﻫﺶ و ﭘﺎﯾﺶ ﭘﮋوﻫﺶ‌ها و اﻧﺘﺸﺎر ﻧﺘﺎﯾﺞ، دسته بندی و به تمامی دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر کارآزمایی بالینی مگاترایال SOLIDARITY در ایران در حال انجام است و دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در آن مشارکت دارد، ادامه داد: کارآزمایی بالینی مگاترایال بخشی از یک کارآزمایی بالینی بزرگ بین المللی با همکاری سازمان بهداشت جهانی است و از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از ۸۰ کشور و بیش از ۲۰۰ بیمارستان در آن ثبت نام و شرکت کرده اند.

تفقدی بیان کرد: علاوه بر کارآزمایی بالینی مگاترایال، بیش از ۱۴۰ کارآزمایی بالینی دیگر نیز در کشور در حال انجام است که براساس اعلام کمیته ملی تحقیقات کووید ۱۹، دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ثبت تعداد ۱۲ کارآزمایی بالینی پس از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و بقیه‌الله‌الاعظم (عج) به ترتیب با ۲۵، ۱۸ و ۱۷ کارآزمایی بالینی در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

او اظهار امیدواری کرد با به نتیجه رسیدن این طرح‌ها بتوان خدمات مطلوب‌تری برای بیماران مبتلا به کرونا ارائه کرد.

انتهای پیام//ز.ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.