سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار فائوچی درباره از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی در آمریکا

با شیوع هرچه بیشتر کرونا در آمریکا، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی این کشور در موضعی متفاوت با رئیس‌جمهور، درباره از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی در آمریکا هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، به دنبال شیوع گسترده ویروس کرونا، دکتر آنتونی فائوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، تاکید کرد هنوز زمان از سرگیری فعالیت اقتصادی در این کشور نرسیده است.

او گفت: آمریکا در مبارزه با شیوع ویروس کرونا هنوز به مرحله‌ای نرسیده است که دولت فدرال با امنیت خاطر اقتصاد را بازگشایی کند، زیرا هنوز باید قبل از آن تدابیر مهمی اتخاذ شود.

این عضو کارگروه ویژه مبارزه با ویروس کرونای کاخ سفید افزود: ما باید تدابیری موثر اتخاذ کنیم که بتوان بر آن تکیه کرد، ولی هنوز به آن مرحله نرسیده‌ایم. به منظور تعیین و ارزیابی صحیح چگونگی تأثیر شیوع کرونا بر مناطق مختلف آمریکا، انجام آزمایش‌های حیاتی و فرایند‌های ردیابی و شناسایی بیماران در سراسر کشور ضروری است.

مقامات بهداشتی و رئیس جمهور آمریکا بر سر نحوه بازگشایی کشور اختلاف نظر دارند. ترامپ خواستار از سرگیری سریع‌تر فعالیت‌های اقتصادی است، اما فائوچی تعیین تاریخ اول ماه مه را از سوی دولت فدرال برای پایان دادن دستور العمل‌ها در زمینه فاصله‌گذاری اجتماعی، با توجه به چگونگی تاثیرات شیوع کووید- ۱۹ و ابعاد آن بر شهر‌ها و جوامع بزرگ آمریکا «بسیار خوشبینانه» توصیف کرد.

او افزود: من اطمینان می‌دهم که به محض آغاز روند برچیده شدن فاصله‌گذاری اجتماعی، شاهد روند شیوع این بیماری خواهیم بود؛ زیرا نحوه برخورد با این ویروس در مهار آن از اهمیت زیادی برخوردار است. اجرای این طرح به ایجاد یک سیستم فراگیر و قوی آزمایش‌های تشخیصی در سراسر آمریکا منوط خواهد بود که کشور در شرایط کنونی فاقد آن است.

این اظهارات همچنین در زمانی اعلام می‌شود که در حالی که رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده است برای پایان دوره آمد و شد و آغاز کار مجدد فعالیت‌های اقتصادی در ایالت‌ها اختیار تام دارد، فرماندهان آمریکایی خود را دارای صلاحیت تصمیم‌گیری در این زمینه می‌دانند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.