سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخی خانوار‌ها برای تامین نان شب خود هم دچار مشکل می شوند

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه پیامد‌های اقتصادی شیوع بیماری کرونا باعث شده برخی خانوار‌ها برای تامین نان شب خود هم دچار مشکل شوند، از شناسایی بیش از ۷۰ هزار خانوار نیازمند در سطح استان خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه از پیامد‌های اقتصادی شیوع بیماری کرونا که تمام جهان و به تبع آن ایران و استان کرمانشاه را درگیر کرده یاد کرد و گفت : وضعیت معیشتی برخی از خانوار‌ها بسیار دشوار شده و حتی عده‌ای برای تامین نان شب خود با مشکل مواجهند.

او گفت : علاوه بر افرادی که کارگر، نیروی روزمزد، دستفروش و... هستند و اکنون دچار مشکل شده اند، برخی از افرادی که در گذشته درآمد کافی داشتند هم این روز‌ها شغل آن‌ها تحت تاثیر قرار گرفته است.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه از تاکید مقام معظم رهبری برای لزوم رزمایش جهادی و کار فوق‌العاده برای حمایت از اقشار آسیب دیده از کرونا یاد کرد و گفت: بسیاری از اقشار آسیب دیده تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی نیستند و باید تمرکز بیشتری روی این گروه داشته باشیم.

ریحانی افزود: سپاه و بسیج نیز در کنار ارگان‌هایی مانند هلال احمر و کمیته امداد امکان جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم را دارند و از همین رو ما نیز از چندی قبل در این زمینه دست به کار شدیم.

او از شناسایی حدود ۷۸ هزار خانوار در سطح استان خبر داد که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند و افزود: کار شناسایی این خانوار‌ها از چند روز قبل آغاز شده و تلاش کردیم همپوشانی با نهاد‌های حمایتی نداشته باشد و این آمار جدای از خانوار‌هایی است که توسط هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) شناسایی شدند.

او از توزیع بیش از ۱۳ هزار بسته معیشتی با ارزش بیش از ۳۸۵ هزار تومان بین خانوار‌های نیازمند خبر داد و گفت: باید تمرکز اصلی کمک به خانوار‌های نیازمند را برای ایام ماه مبارک رمضان قرار دهیم.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه از تشکیل ستاد‌هایی در این زمینه در تمام شهرستان‌های استان با محوریت ائمه جمعه و دبیری سپاه خبر داد و افزود: در محلات نیز امامان جماعات محوریت کار را بر عهده دارند.

او گفت: بنا داریم چادر‌هایی هم در سطح شهر برپا کنیم تا بتوانیم کمک مناسبی برای خانوار‌هایی که در این ایام زمین‌گیر شده اند، جمع‌آوری کنیم.

ریحانی توجه به توزیع عادلانه کمک‌ها را امری ضروری دانست و ادامه داد: حفظ کرامت خانوار‌هایی که به آن‌ها کمک می‌شود، خط قرمز ما است.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه بر لزوم مشارکت همه مردم در این راه تاکید کرد و ادامه داد: هر کس به اندازه وسعی که دارد می‌تواند در این کار مشارکت کند

ریحانی با اشاره به اینکه فعالین اقتصادی همیشه در ایام زلزله، سیل و ... کمک‌های خوبی برای آسیب دیدگان داشتند، گفت: از اینکه این قشر این بار نیز برای کمک به آسیب دیدگان ناشی از شیوع بیماری کرونا پیشگام شدند قدردانی می‌کنیم و امیدواریم برکات این کار خیر به زندگی، خانواده و تجارت فعالان اقتصادی برگردد.

او ساماندهی کمک‌های فعالین اقتصادی را برای جلوگیری از موازی کاری ضروری دانست و گفت: تقاضا داریم این کمک‌ها تجمیع شود تا بتوانیم آن را به صورت عادلانه بین خانوار‌های شناسایی شده توزیع کنیم .

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.