سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایستگاه پمپاژ شبکه آبیاری کرخه شمالی به زنگ تعمیرات رفت

مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان از آغاز تعمیر ۳ دستگاه الکتروپمپ ۵۲۰ کیلوواتی ایستگاه پمپاژ شماره یک دشت آوان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، یعقوب کرمی مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان با اشاره به آغاز تعمیر ایستگاه پمپاژ شبکه آبیاری کرخه شمالی با تعمیر ۳ دستگاه الکتروپمپ ۵۲۰ کیلوواتی ایستگاه پمپاژ شماره یک دشت آوان آغاز شد، گفت: به دلیل نوع خاص الکتروپمپ‌های این ایستگاه، تهیه قطعات فنی آن‌ها به سهولت امکان پذیر نیست، لذا از ظرفیت بخش خصوصی برای تعمیر این دستگاه‌ها استفاده شده است.

او به اهمیت الکتروپمپ‌های این ایستگاه برای انتقال آب به ایستگاه شماره ۲ دشت آوان اشاره کرد و بیان داشت: کاهش شدید ظرفیت آبدهی ایستگاه در روز‌های اخیر و اختلال در روند توزیع آب موجب شد تا در یک طرح ضربتی، تعمیر اساسی آن‌ها در دستور کار قرار گیرد.

کرمی تامین رضایت کشاورزان این منطقه را اولویت نخست این شرکت عنوان و تصریح کرد: بدلیل ضرورت تامین آب بیش از یک هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی زیر پوشش این ایستگاه در فصل زراعی جاری، تلاش می‌شود در کمترین زمان ممکن، پایداری آن به نقطه اطمینان برسد.

این مقام مسئول اظهار داشت: در شرایط فعلی بدلیل در مدار بودن یک الکتروپمپ، تامین و توزیع آب در اراضی کشاورزی این منطقه به شیوه نوبت بندی انجام می‌شود، ولی طبق پیش بینی تا پایان این هفته با اتمام عملیات تعمیر یکی از این الکتروپمپ‌ها، شرایط بهتر خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان، با پایان تعمیر ۳ دستگاه الکتروپمپ این ایستگاه، ضریب پایداری آن افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.