سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمار قربانیان کرونا در انگلیس دست‌کم ۱۵ درصد بالاتر از آمار رسمی است

اطلاعات منتشر شده امروز نشان می‌دهد آمار قربانیان کرونا در انگلیس دست‌کم ۱۵ درصد بالاتر از آمار رسمی اعلام شده از سوی دولت این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، اطلاعات گسترده‌ای که امروز در انگلیس منتشر شد، نشان داد آمار قربانیان کرونا در این کشور دست‌کم ۱۵ درصد بالاتر از آماری است که تاکنون به صورت رسمی اعلام شده است.

اطلاعات منتشر شده از سوی دفتر ملی آمار انگلیس نشان می‌دهد که در آماری که تاکنون از سوی دولت اعلام می‌شد مرگ و میر‌های روی داده در آسایشگاه‌ها و خانه‌های سالمندان در نظر گرفته نمی‌شد.

دفتر ملی آمار انگلیس امروز اعلام کرد ۶ هزار و ۲۳۵ نفر در این کشور تا سوم آوریل جان خود را از دست داده‌اند که در گواهی فوت آن‌ها کووید-۱۹ ذکر شده بود.

نیک استریپ، آمارگر دفتر ملی آمار انگلیس در این خصوص گفت: «اگر دنبال آمار انگلیس هستید، ارقامی که سیستم ملی سلامت اعلام می‌کند باید دست‌کم ۱۵ درصد بالاتر در نظر گرفته شود.»

او توضیح داد که برخلاف آماری که هر روز از سوی دولت اعلام می‌شود و تنها شامل مرگ و میر در بیمارستان است، اطلاعاتی که امروز این دفتر منتشر کرده شامل مرگ‌های روی داده در خانه‌های سالمندان و سایر بخش‌های جامعه است.

بنا بر اعلام سیستم ملی سلامت انگلیس در هفته منتهی به ۱۴ آوریل (امروز) تقریبا نیمی از مرگ‌های روی داده در لندن ناشی از ابتلای به ویروس کووید-۱۹ بوده است. حال آنکه این آمار در هفته‌های پیشین بسیار کمتر بوده است. در هفته منتهی به سوم آوریل ۲۱.۲ درصد مرگ‌های ثبت شده در لندن ناشی از بیماری کرونا بوده و هفته قبل از آن این رقم ۴.۸ درصد بوده است.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده تاکنون ۱۱۳۲۶ نفر در انگلیس بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های این کشور جان خود را از دست داده‌اند و بیش از ۸۸ هزار نفر نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند.

طبق برخی گزارش‌ها، مقامات انگلیس برای تدفین قربانیان ویروس کرونا به حفر گور‌های جمعی روی آورده اند و این در حالی است که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد این کشور با هفته‌های مرگبارتری روبرو است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.