در پی شیوع ویروس کرونا و افزایش شمار جان‌باختگان در انگلیس، کیسه‌های مخصوص حمل اجساد در بیمارستان‌های این کشور نایاب شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ایندیپندنت، در پی شیوع ویروس کرونا و افزایش شمار جان‌باختگان این بیماری در انگلیس، بیمارستان‌های این کشور با کمبود کیسه‌های پلاستیکی مخصوص پوشاندن اجساد مواجه هستند.

برخی بیمارستان‌ها که با اتمام ذخایر کیسه‌های پلاستیکی مخصوص پوشاندن و حمل اجساد مواجه هستند، برای پوشاندن آن‌ها از ملحفه‌های یکبار مصرفی که روی تخت‌های بیمارستانی کشیده می‌شود، استفاده می‌کنند.

طبق این گزارش، اتحادیه «جی ام بی» اعلام کرده است در حال حاضر، ماموران حمل اجساد با تعداد بسیار زیادی جنازه در بیمارستان‌ها مواجه هستند. از سوی دیگر، شرکت خدمات دفن «باربر مدیکال» که با سازمان سلامت عمومی انگلیس برای تهیه لوازم دفن قرارداد دارد از نایاب شدن کیسه‌های زیپ‌دار حمل جسد خبر داده است.


بیشتر بخوانید: انگلیس هم برای دفن اجساد قربانیان کرونا به گورهای جمعی روی آورد+ فیلم


به گفته کارشناسان این سازمان، پس از مرگ فرد، ترشحات سیستم تنفسی سفت می‌شود که این به دلیل تخریب ویروس در ریه‌هاست؛ بنابراین امکان خروج ترشحات از دهان و بینی وجود ندارد و می‌توان دهان و بینی فرد را با یک ماسک و پارچه پوشاند تا از ریختن این ترشحات جلوگیری کرد.

در حال حاضر، به کیسه‌های مخصوص حمل اجساد در لندن بیشتر از هر شهر دیگری نیاز است و به همین دلیل از موسسات خاکسپاری درخواست کمک شده است.

در حال حاضر، بیش از ۸۴ هزار نفر در انگلیس به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۶۱۲ تن جان باخته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار