سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد و نمو گیاهان دارویی در اراضی ملی شهرستان صحنه

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان صحنه گفت: کشت گیاهان دارویی و خوراکی در سطح ۲۵ هکتار از اراضی مستعد منابع طبیعی روندی رو به رشد دارد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  افشاری رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان صحنه گفت: استان کرمانشاه از لحاظ آب و هوا و موقعیت جغرافیایی و زمینه رشد گیاهان دارویی یکی از بهترین مناطق کشور محسوب می‌گردد و در گذشته هم منبع تولید و مصرف گیاهان دارویی بوده است، همچنین مراتع گیاهان دارویی یکی از منابع غنی کشور بوده که امکان صادرات آن نیز وجود دارد.

او افزود:کشت گیاهان دارویی و خوراکی که در سال ۹۸ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و با عنوان مدیریت بوم سازگان زاگرس با اجرای عملیات  بیولوژیک کشت گیاهان دارویی در سطح ۲۵ هکتار از اراضی مستعد منابع طبیعی روستای سردهلق از توابع شهرستان صحنه تامین اعتبار شده بود روندی رو به رشد و نمو  دارد.

 

او گفت: امیدواریم با مراقبت ساکنین بومی منطقه که به عنوان همیاران طبیعت و بهره برداران اصلی از این پروژه‌ها هستند پروژه کاشت گیاهان دارویی به سرمنزل مقصود برسد.



خلع ید زمین‌های تصرف شده  در کرمانشاه

 

شهاب شیرزادی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرمانشاه گفت: مراتع از گسترده‌ترین منابع طبیعی در‌محیط زیست محسوب می شوند و نقش مهمی در منابع طبیعی دارد و باید در‌خفظ و نگهداری آن کوشا بود که این امر مستلزم همکاری و همفکری مردم و همه ادارات مرتبط است.

او بیان کرد:  همکاران پاسگاه ویژه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرمانشاه در اقدامی تأثیر گذار منطقه‌ای و بصورت عملی زمین‌های تصرف شده را از ید متخلفین خلع و به عرصه‌های ملی بازگرداندند، همچنین با تعاملات انجام گرفته دادستانی نیز با تمامی افرادی که سعی در تصرف اراضی‌ملی داشته باشند برخورد جدی انجام خواهد داد.


انتهای  پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.