سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمپاشی سن غلات در بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع گندم و جوی استان همدان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: سمپاشی سن غلات در بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع گندم و هزار ۴۰۰ هکتار از مزارع جو استان انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، شهرام پیشه ور، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: مبارزه با سن غلات در استان از ۱۶ فروردین از شهرستان نهاوند آغاز شده است و تا کنون  در اراضی گندم آبی استان هزار و  ۱۴۱ هکتار و در اراضی گندم دیم هزار و ۴۱۸ هکتار سمپاشی شده است.

او افزود: سمپاشی در اراضی جو آبی استان هم ۴۹۳ هکتار و در جوی دیم ۹۵۴ هکتار انجام شده است.

او بیان کرد: هم اکنون با توجه به بارش‌های خوب اخیر در استان و نامناسب بودن اراضی کشاورزی برای تردد ماشین آلات کشاورزی و ادوات سم پاشی از یک سو و تکمیل نشدن ریزش‌های سن مادر در مناطق مختلف استان از سوی دیگر مبارزه به صورت مقطعی در حال انجام است.

 پیشه ور گفت: از کشاورزان  استان درخواست می‌شود با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها برای مبارزه بهتر و کامل‌تر با سن غلات از مشاوره کارشناسان استفاده کنند.

 مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی همدان ادامه داد: کشاورزان باید سموم مورد نیاز خود را فقط از فروشگاه‌های مجاز تهیه کنند، قبل از انجام عملیات  سمپاشی باید سمپاش‌های خود را کالیبره و تنظیم نمایند و در زمان بارندگی و وزش باد از انجام عملیات سمپاشی خودداری کنند.

پیشه ور با بیان اینکه کشاورزان هنگام انجام عملیات سمپاشی نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند  گفت: در صورت انجام  ندادن مبارزه به موقع و کامل با این آفات محصول تولیدی کشاورزان با آفت عملکرد از نظر کیفی و کمی مواجه خواهد شد و درآمد روستاییان به شدت کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.