رئیس ستاد بحران سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از خسارت بیش از ۲۰۰ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی استان بر اثر تگرگ و سرمای اخیر خبر داد.

خسارت بیش از 200 میلیاردی به بخش کشاورزی استان همداناحد ظفری، رئیس ستاد بحران جهاد کشاورزی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: در بارش تگرگ روز ۲۲ فرودین و سرمای روز بعد از آن در استان به ۸ هزار و ۷۵۵ هکتار ازباغات استان و ۲۶ هزار و ۵۶۸ هکتار از مزارع استان خساراتی وارد شد.

او از تخریب ۲۳ جایگاه نگهداری دام  استان هم خبر داد و افزود: بر اثر بارش‌های سیلابی و تگرگ  این جایگاه‌ها آسیب دید و بر اثر صاعقه هم در نهاوند ۶۱ راس دام سبک  و یک راس دام سنگین تلف شدند.

ظفری گفت: برآورد خسارت‌ها در بخش باغات بیش از ۱۲۳ میلیارد تومان خسارت، در بخش زراعت هم ۱۰۷ میلیارد تومان خسارت و بقیه خسارت‌ها در بخش دام استان است.

 رئیس ستاد بحران جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: میزان خسارات وارد شده به بخش کشاورزی استان همدان ۲۳۲ میلیارد و ۵۲۶ میلیون تومان براورد شده است و توصیه‌های جهاد کشاورزی به باغداران و کشاورزان هم سهم مهمی در کاهش خسارات‌ها داشته است.

احد ظفری بر بیمه کردن زمین‌های کشاورزی و محصولات آن‌ها تاکید کرد و افزود: بهترین راه برای کاهش ضرر به باغداران و کشاورزان ، بیمه کردن محصولات است و ما پیگیر جذب اعتبارات برای کمک به کشاورزان هستیم.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.