سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۵۵ درصد نمونه‌های آزمایشگاهی کرونایی منفی بوده است

مسئول هماهنگی امور آزمایشگاهی بیماران کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون تعداد ۵۷۵۳ نمونه آزمایشگاهی کرونایی از سراسر خراسان رضوی دریافت شده که از این تعداد ۵۵.۲ درصد آن منفی بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود محمودی مسئول هماهنگی امور آزمایشگاهی بیماران کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تاکنون تعداد ۵۷۵۳ نمونه آزمایشگاهی کرونایی از سراسر خراسان رضوی دریافت شده که از این تعداد ۴۵۰۰ نمونه آن از مشهد بوده است و از مجموع نمونه‌های دریافتی ۲۱۳۷ مورد و معادل ۳۷.۲ درصد مثبت، ۳۱۷۳ مورد و معادل ۵۵.۲ درصد منفی و ۳۸۹ مورد و معادل ۷.۶ درصد فاقد جواب بوده است.

او با اشاره به اینکه اقدامات آزمایشگاهی هر یک از آزمایش‌های کرونایی از لحظه تحویل نمونه تا زمان تشخیص و اعلام جواب ۴۸ ساعت به‌طول می‌انجامد، ادامه داد: نتایج نمونه‌های دریافتی از مراکز ۶ گانه سطح خراسان رضوی که شامل مناطق تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام، گناباد، سبزوار و نیشابور بوده پس از فرآیند تشخیص در دو مرحله مقدماتی و نهایی که با استفاده از دقیق‌ترین و به‌روزترین روش‌های آزمایشگاهی حاصل می‌شود به معاونت‌های بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال می‌شود.

مسئول هماهنگی امور آزمایشگاهی بیماران کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزانه هر شیفت کاری ۸ ساعته ۵ تا ۱۰ نفر مشغول به کارند و در مجموع روزانه بالغ بر ۳۰ نفر در حوزه امور آزمایشگاهی بیماران کرونایی در حال خدمت‌رسانی هستند.

محمودی افزود: فضای کاری آزمایشگاهی کرونایی‌ها با غیر کرونایی‌ها کاملاً جدا و مجزا بوده و جای هیچگونه نگرانی برای مردم به‌جهت تداخل فضای آزمایشگاهی و فضای کاری مشترک در این خصوص نبوده و نیست.
 
انتهای پیام//ف.ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.