سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوتین: اوضاع روسیه در حال وخیم‌تر شدن است

رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد اوضاع این کشور در پی شیوع گسترده ویروس کرونا رو به خامت می‌رود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با اشاره به شیوع ویروس کرونا اعلام کرد اوضاع در روسیه در حال وخیم‌تر شدن است.

پوتین همچنین تصریح کرد: شاید مجبور شویم برای مقابله با ویروس کرونا از وزارت دفاع کمک درخواست کمک کنیم.

سخنان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در حالی منتشر می‌شود که یک مقام دولتی این کشور نیز در سخنانی گفته است: انتظارداریم اوضاع در خصوص ویروس کرونا در مسکو طی دو هفته آینده وخیم‌تر شود.

روز جمعه نیز مقامات مسکو از افزایش شدید شمار مبتلایان به ویروس کرونا که نیازمند بستری شدن در بیمارستان هستند، خبر دادند. این مقامات همچنین هشدار دادند توانایی بخش بهداشت مسکو به حد نهایی ظرفیت خود رسیده است.

در بیانیه‌ای که از سوی مرکز عملیات کووید-۱۹ در مسکو صادر شده بود، دستیار شهردار پایتخت اعلام کرده بود: در روز‌های اخیر شمار موارد بستری و نیز موارد مبتلایانی که وضعی وخیم دارند، افزایش یافته است. به نوشته این بیانیه، شمار بیمارانی که از التهاب ریوی رنج می‌برند، به نسبت هفته گذشته خود افزایش داشته و از ۲۶۰۰ مورد به ۵۵۰۰ مورد رسیده است.

این در حالی است که پایتخت روسیه که حدود ۱۲ میلیون نفر در آن ساکن هستند، تا تاریخ ۳۰ آوریل و به منظور مهار ویروس کرونا شاهد قرنطینه خواهد بود؛ همچنانکه دیگر مناطق این کشور نیز شاهد اقداماتی مشابه خواهند بود.

طبق آماری که پایگاه جهانی اعلام آمار مبتلایان به کرونا در جهان اعلام می‌کند، تا کنون بیش از ۱۸ هزار نفر در روسیه به این ویروس مبتلا شده اند؛ همچنانکه بیش از ۲۵۰۰ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

تا کنون بیش از یک میلیون و ۸۶۲ هزار نفر در سرتاسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند؛ همچنانکه نزدیک به ۱۱۵ هزار نفر نیز طبق آمار‌های رسمی، بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.