سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال آغاز موج دوم شیوع کرونا از ماه نوامبر

کارشناسان بر این باورند که به احتمال زیاد موج دوم شیوع ویروس کرونا از ماه نوامبر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ژانگ ونهونگ» مدیر بخش عفونی بیمارستان هوآشان در شانگهای معتقد است به احتمال زیاد موج بعدی کرونا از ماه نوامبر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

طبق اظهارات ونهونگ که در روزنامه «نیکی» منتشر شده است مدل‌های محاسباتی نشان می‌دهد که کشور‌ها تا تابستان قادر به انهدام پاتوژن‌های کووید-۱۹ نخواهند بود و شاهد موج جدید اپیدمی کرونا در ماه نوامبر سال جاری خواهیم بود.

وی افزود: البته موج دوم بسیار ضعیف‌تر از اول خواهد بود با این وجود، ممکن است برخی کشور‌های آفریقایی و آمریکای جنوبی به دلیل کمبود تجهیزات پزشکی، برای مهار آن دچار مشکل شوند.

روز یکشنبه، ژونگ نانشان، اپیدمیولوژیست ارشد و عضو کمیته بهداشت کشور چین، احتمال شیوع دومین دور از بیماری کووید-۱۹ در این کشور را ارزیابی کرد. اگرچه هنوز خطر وارد شدن و انتشار پاتوژن از سایر کشور‌ها وجود دارد، اما احتمال شیوع جدید در مقیاس بزرگ بسیار پایین است. وی عقیده خود را بر این مبنا قرار داد که اقدامات پیشگیرانه‌ بسیار سخت در چین باید انجام شود.

در اواخر ماه دسامبر، مقامات شهر ووهان در استان هوبئی چین از شیوع یک بیماری ریوی ناشی از ویروس Sars-CoV-۲ خبر دادند. طی چند ماه این ویروس در بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه در جهان گسترش یافت. تاکنون این ویروس بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را مبتلا کرده و جان ۱۱۵ هزار نفر را گرفته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
سارا
۲۰:۳۹ ۳۱ تير ۱۳۹۹
گفت تا تیر ماه شیوع کرونا در جهان به خاتمه می رسه...ای بابا ۳۱ تیر هست ۲۲۹ فوتی ناشی از کرونا
عمار
۱۰:۱۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
باید قبل از سوار شدن مردم به اتبوسها و متروها و ورودشان به ادارات و اماکن عمومی دیگر مامورین حراست و انتظامی مقتدرانه و قدرتمندانه بدون اقماض و محترمانه با روشهای اسلامی قرآنی جلوی همچون اشخاصی را که رعایت نمی کنند ایمنی و بهداشت فردی و اجتماعی و حد فاصله گذاری را و بدون دستکش و ماسک وارد جامعه می شوند را بگیرند تا از شدت شیوع ویروس منحوس تروریستی کرونا جلو گیری شود . والسلام و صلوات التماس دعا .
ناشناس
۰۱:۵۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
مگه بارونه که موج موج میکنید.
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
بارون موج نداره که، منظورت دریا بود؟
ناشناس
۲۳:۰۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
از موضوع کرونا خارج بشین آمار هم ندین مثبت بیندیشید دنیا بارها گرفتار بیماریهای همه گیر شده و گذشته آیا اون زمانها ماتم گرفتن؟! آیا دنیا متوقف شده!؟ ول کنین آمار اعلام شده از مرگ میر حتی از میانگین مرگ میر تصادف نورورهای چند سال قبل کمتر.علم پیشرفت کرده بجای روحیه قدوی بشه باعث ضعف و بی روحیه شدن آدم ها شده!؟ اینجاست که میگن علم ناقصه.
ناشناس
۲۲:۵۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
یا خدا،، هنوز تو موج اول موندیم، دیگه موج دوم ور راهه؟
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
دولت محترم پولهای پس اندازی که برای روز مبادا کنار گذاشته بودیم هم داره تمام میشه لابد برای اینهم اختیارات ندارید لطفا به وضع معیشتی من امثال من و کسانی که الان پول نون خشک رو هم ندارند رسیدگی کنید من که در اخرت از شما نخواهم گذشت بخاطر همه ارزوهایی که چند سال زحمت کشیدم عرق ریختم و شما یک شبه نابودش کردید
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
خدا بزرگه .روزی رسان خداست.خیلی سخته داش ولی درست میشه انشاله
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
الان ینی شما موج اول رو کنترل کردید و تموم شد؟
ناشناس
۰۱:۵۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
اره دیگه از شنبه یعنی همه چیزدرست شده سه اش روبگیرید،ماگفتیم درست شده شما هم بگیدشده
ناشناس
۰۵:۴۳ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
نه