سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان پزشکان بدون مرز:

افغانستان در مبارزه با ویروس کرونا با موانع جدی روبرو است

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که سیستم درمانی افغانستان در نتیجه‌ چندین سال جنگ تضعیف شده و این کشور در مبارزه با ویروس کرونا با موانع جدی روبرو است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که سیستم درمانی افغانستان در نتیجه‌ چندین سال جنگ تضعیف شده و این کشور در مبارزه با ویروس کرونا با موانع جدی روبرو است.

جولیان رکمن، نماینده‌ پزشکان بدون مرز در افغانستان گفت: «ما از همه‌ مردم افغانستان می‌خواهیم که از خود و خانواده‌های خود محافظت کنند، به ویژه از افرادی که در برابر اثرات شدید این ویروس مانند سالمندان و مبتلایان به بیماری‌های مزمن آسیب‌پذیر‌ند.»

پزشکان بدون مرز همچنین از مردم افغانستان خواست که فاصله‌های اجتماعی را رعایت و از دست دادن و بغل‌کردن خودداری و در صورت امکان دست‌هایشان را به‌صورت مکرر بشویند.

رکمن گفته است که مردم افغانستان حتی در وقت‌های عادی در تلاش برای دستیابی به مراقبت‌های درمانی اساسی و اضطراری هستند، زیرا بسیاری از مرکزهای درمانی در این کشور بدون پرسنل و تجهیزات مورد نیاز می‌باشد.

وی افزود: افغانستان نباید فراموش شود؛ برای محدود کردن تاثیر این ویروس در افغانستان، باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.

گفتنی است که وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان امروز اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به ۶۶۵ نفر رسیده است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.