سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شریف در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فاصله‌گذاری اجتماعی باید ادامه‌دار شود/ دولت نیاز اقشار کم درآمد را تامین کند

فعال اصلاح طلب گفت: موضوع فاصله اجتماعی در یکی دو ماه آینده هم ادامه دار شود.

احمد شریف دبیرکل حزب همبستگی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در ارزیابی عملکرد دولت در مواجهه با بحران کرونا گفت: آنچه ما شاهدش هستیم این است که طبق آنچه اعلام شده به جز استان تهران بقیه اصناف استان‌ها بازگشایی شده و فعالیت شان را شروع خواهند کرد، اما عملا در خود استان تهران هم این اتفاق افتاده و پروتکل هایی که تا امروز از آنها صحبت می‌شد نه ابلاغ شده و نه کسی رعایت می‌کند.

او ادامه داد: اگر روند به این صورت جلو رود احتمال دارد که دوباره با پیک‌های اوج این بیماری مواجه شویم و این در حالی است که توان کادر درمانی ما محدود بوده و ممکن است نظام بهداشتی کشور را دچار آسیب جدی کند؛ کاش از قبل این پروتکل ها بصورت بسیار محکم اجرایی می‌شد و بعد آزادی رفت و آمد بین شهرها اتفاق می افتاد، اما ظاهرا هنوز بیشتر در حد حرف بوده است.

شریف افزود: متاسفانه از سویی هم مردم حس می‌کنند که کرونا کاملا از بین رفته و دیگر رعایت نمی‌کنند؛ این در حالی است که ما می بینیم در همه جای دنیا قرنطینه رعایت می شود و می‌دانند که با این موضوع نمی شود شوخی کرد.

دبیرکل حزب همبستگی بیان کرد: البته من نمی‌دانم گزارش‌هایی که به رئیس جمهور ارائه می‌شود از کدام ناحیه است، اما بعضی وقت ها ظاهرا بحث اقتصادی به موضوع بهداشت و سلامت مردم غلبه می‌کند، اما در هرحال جای نگرانی دارد؛ زیرا اگر خدایی نکرده ما مجددا با پیک این بیماری مواجه شویم بسیار خطرناک است؛ چرا که متاسفانه آن توان قبلی هم در کادر درمانی نیست و ممکن است تلفات بیشتری بدهیم و در نهایت زحماتی که تا امروز کشیده شده بی ثمر بماند.

فعال اصلاح طلب خاطر نشان کرد: اگرچه کشور ما تحریم است و تحت فشار اقتصادی شدیدی قرار دارد، اما انتظار می‌رود که دولت تمام منابع را بسیج کرده و دست کم در یک بازه زمانی یک الی دو ماهه بتواند مراودات اجتماعی را کنترل کند و  موضوع فاصله اجتماعی را با شدت اجرا کند.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان افزود: الان در خود تهران دو معضل وجود دارد، نخست اینکه طرح ترافیک را اجرایی نمی‌کنند که این باعث می‌شود مردم از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنند و ترافیک سنگینی حاکم شود و از سویی هم حمل و نقل و عمومی محدود است و اگر ادارات باز باشد کنترل انتشار این بیماری اقدام بسیار سختی است.

او درباره راهکار این موضوع هم بیان کرد: اولین اقدامی که دولت باید انجام دهد این است که اصلاحیه ای برای بودجه ۹۹ به مجلس تقدیم کند تا منابع را به سمت تامین حداقل معیشتی مردمی روانه دهد که در اثر این بیماری دچار معضل اقتصادی شدند که امری معمول در تمام کشورها است و همه دنیا دارند نیازهای اقتصادی اقشار کم درآمد را تامین می‌کنند تا مردم را راضی کنند که حداقل مراودات اجتماعی را انجام دهند.

شریف خاطر نشان کرد: موضوع فاصله اجتماعی در یکی دو ماهد آینده ادامه دار شود؛ زیرا اگر این اتفاقد نیفتد مشکلات بسیاری گریبان‌گیر ما خواهد شد، البته در این موضوع همه باید سهیم باشند و محدود به دولت هم نیست و بخش های غیر دولتی و حاکمیتی هم باید به دولت در این زمینه کمک کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.