سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ورود کالای قاچاق از خلیج فارس به مناطق ساحلی خوزستان

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان از کاهش ورود کالای قاچاق به مناطق ساحلی استان با توجه به شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سردار لطفعلی پاکباز فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: با وجود گشت منظم و مستمر ماموران دریابانی در آب‌های سرزمینی شمال غرب خلیج فارس و گذرگاه‌ها و آبراه‌های خوزستان، در ۲۵ روز نخست فروردین امسال، هیچ کالای قاچاقی در این مناطق کشف و ضبط نشد.

او افزود: سفر‌های دریایی شناور‌های تجاری در بنادر خوزستان به شدت کاهش یافته ضمن آنکه با ممنوعیت سفر گردشگران به مناطق بندری استان، خرید و فروش کالای قاچاق به ویژه وسایل سرمایشی به ندرت صورت می‌گیرد.  

سردار لطفعلی پاکباز بیان کرد: بیشتر فعالیت بندری کشور‌های حوزه جنوبی خلیج فارس به ویژه امارات متحده عربی که معمولا محل بارگیری اصلی کالای قاچاق به سمت بنادر جنوبی کشور است نیز به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا کاهش یافته است.

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان اظهار داشت: مجموعه این عوامل که بیشتر آن متاثر از ویروس کرونا است سبب شده ورود شناور‌های تجاری و صیادی حامل کالای قاچاق به مناطق ساحلی خوزستان کاهش یابد.

این مقام مسئول کاهش ورود کالای قاچاق به مناطق جنوبی خوزستان را فرصتی کم نظیر برای رونق تولید، ایجاد اشتغال مولد و صیانت از نیروی کار بیان کرد و افزود: افزایش واردات کالای قاچاق درسال‌های گذشته آسیب‌های جدی به اشتغال داخلی زده و نگرانی زیادی برای توسعه نیروی کار و سرمایه گذاری مولد ایجاد کرده‌است.      

گفته می‌شود واردات یک میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور، سبب بیکاری ۱۰۰ هزار نیروی کار می‌شود.

بر اساس برآورد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، پارسال حدود ۱۴میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور شده است.

پارسال کالا‌های قاچاق به ارزش بیش از ۴ هزارمیلیارد ریال توسط نیرو‌های مرزبانی و دریابانی خوزستان در مناطق دریایی و زمینی خوزستان کشف و ضبط شد.

این آمار غیر از میزان کشف کالا‌های قاچاقی است که نیروی انتظامی در محدوده شهری و برون شهری شناسایی و توقیف کرده است.

پارسال کشف ۳۶هزار دستگاه کولر گازی در اهواز توسط نیروی انتظامی و ارجاع این پرونده به اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان، بسیاری از دست اندرکاران و ناظران اقتصادی و سیاسی استان را در بهت فرو برد.

این پرونده منجر به صدور کیفرخواست و جریمه ۱۴۰میلیارد ریالی برای متهمان پرونده شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.