سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاخیر در انتشار ایموجی‌های ۲۰۲۱ به دلیل شیوع ویروس کرونا

سازمان غیرانتفاعی Unicode Consortium اعلام کرد که به دلیل مشکلات پیش آمده پس از شیوع ویروس کرونا عرضه ایموجی‌های جدید ۲۰۲۱ به تاحیر خواهد افتاد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان غیرانتفاعی Unicode Consortium که مسئولیت انتشار ایموجی‌های جدید را بر عهده دارد، زمان انتشار نسخه جدید آیکون‌های سال آتی را شش ماه (از مارس ۲۰۲۱ به سپتامبر) به تعویق انداخته است. این سازمان همه شرکت‌های فناوری بزرگ از جمله اپل، گوگل و فیسبوک را به عنوان اعضای این اتفاق اعلام کرده است. با این حال، به عنوان یک سازمانی غیرانتفاعی، تا حد زیادی به کمک داوطلبان اداره می‌شود.

کرونا و تاخیر در انتشار ایموجی‌های جدید

رئیس Unicode Consortium گفت: "ما در شرایط فعلی شنیدیم که همکاران ما کار‌های زیادی برای انجام دارند و تصمیم گرفتیم به نفع داوطلبان و سازمان‌های وابسته به استاندار، زمان انتشار را به تعویق بیاندازیم. "

این تاخیر به طور اختصاصی به Unicode 14.0 تعلق دارد که ایموجی‌های و کاراکتر‌های جدیدی برای دستیابی به متن استاندارد یونیکد را معرفی می‌کند. به طور معمول این سازمان ایموجی‌های جدید را در اوایل بهار معرفی می‌کند، زیرا با این کار به صنعت فناوری زمان کافی برای اضافه شدن آن‌ها به اندروید، iOS و ویندوز تا فصل پاییز داده می‌شود.

اما به دلیل تاخیر پیش آمده، اکنون ممکن است سال ۲۰۲۱ از ایموجی‌های جدید خالی باشد. طبق گفته Emojipedia، Unicode 14.0 اکنون برای سپتامبر ۲۰۲۱ برنامه ریزی شده است، به این معنی که سیستم عامل‌های اصلی تا اواخر سال ۲۰۲۱ یا احتمال زیاد نیمه اول سال ۲۰۲۲ شانس اضافه کردن این بروز رسانی‌ها را ندارند."


بیشتر بخوانید: عرضه وان‌پلاس ۸ پرو با شارژر فوق سریع


مزیت به تعویق افتادن زمان انتشار ایموجی‌ها

از طرف دیگر اگر بخواهیم مثبت‌اندیش باشیم، کنسرسیوم وقت بیشتری را برای ارائه ایده‌های جدید ایموجی در Unicode 14.0 به عموم می‌دهد. مهلت دریافت پیشنهادات از ژوئن تا سپتامبر ۲۰۲۰ تمدید شده است. علاوه بر این، این سازمان غیرانتفاعی در نظر دارد برخی از ایموجی‌های جدید، موسوم به "emoji sequences" را اواخر امسال از طریق نسخه 13.1 Unicode معرفی کند.

در ضمن، انتظار داشته باشید که در اواخر سال جاری میلادی از نسخه اخیراً معرفی شده Unicode 13.0، یک دسته از ایموجی‌های جدید وارد بازار شوند. ۱۱۷ ایموجی جدید که موارد جالبی هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.