سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی کمیسیون آموزش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دانش آموزان به دلیل کمبود امکانات آموزشی از تحصیل محروم نمی‌شوند

میرزاده گفت: دانش آموزان اگر امکانات لازم برای شرکت در کلاس‌های مجازی را نداشته باشند از تحصیل محروم نمی‌شوند.

میرحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مشکلات آموزش مجازی اظهار کرد:  آموزش آنلاین در این شرایط کرونایی برای بسیاری از خانواده‌ها به خصوص در مناطق دور افتاده، روستایی و افراد بی بضاعت امکان‌پذیر نیست و این موضوع نیاز به قانون‌گذاری مجلس ندارد و یک کار اجرایی است، البته نمایندگان مردم  باید پیگیر مشکلات آنها باشند.

او افزود: نمایندگان مجلس برای حل مشکلات آموزش مجازی جلساتی با وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش و مسئولان ذی‌ربط برگزار کرده‌اند، همچنین فردا بعدازظهر هم در کمیسیون آموزش  ادامه این جلسات را خواهیم داشت و باید شرایط انعطافی باشد تا برای کل کشور یک نسخه را نپیچیم.

نمی‌توان برای کل کشور نسخه واحدی پیچید

میرزاده ادامه داد: در مدارس برخی از استان‌ها و شهرستان‌ها تعداد محدودی دانش آموز تحصیل می‌کند و ممکن است عاری از کرونا باشند، بنابراین نیازی به اعمال قرنطینه و آموزش مجازی مانند مدارس شهر‌های بزرگ ندارند و معلم می‌تواند مستقیما با دانش آموز ارتباط داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی درس‌ها را نمی‌توان مجازی برگزار کرد، گفت: در هنرستان‌ها و رشته‌های مهارتی دانشگاه‌ها  برخی دروس نیاز به آموزش عملی دارد، به همین دلیل نمی‌توان برای کل کشور نسخه واحدی پیچید در نتیجه  تفویض اختیار و تمرکز زدایی به استان‌ها و شهرستان‌ها مد نظر مسئولان قرار گرفت.

او افزود: در جلسه فردا (سه‌شنبه ۲۶ فروردین) بحث نبود امکانات لازم در برخی شهرستان‌ها و استان‌ها مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت. دانش آموزان هم نگرانی بابت شرکت در کلاس‌های مجازی نداشته باشند چراکه در صورت نبود امکانات محروم از تحصیل نمی‌شوند.

میرزاده تأکید کرد: بسیاری از معلمان حق‌التدریسی هستند یا هنوز استخدام نشده‌اند و چند ماه یکبار حق الزحمه دریافت می‌کنند، برای آنها هم باید تدبیری اندیشیده شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  با بیان اینکه صدا و سیما برنامه‌های آموزشی خوبی برای دانش آموزان تدارک دیده اما مشکلات جزئی وجود دارد، گفت: متأسفانه شبکه آموزش همه شهر‌ها و روستا‌های کشور را پوشش نمی‌دهد، بنابراین با تفویض اختیار و تمرکز زدایی به شورای‌های آموزش و پرورش استان‌ها و مناطق می‌توانیم یک برنامه انعطافی داشته باشیم که بر اساس مقتضیات محلی، منطقه‌ای، شرایط دانش‌آموز، دانشجو، معلم، مدرسه و دانشگاه امکان تحصیل فراهم شود.

نماینده مردم گرمی و مغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگرانی‌های برخی خانواده‌ها از عقب ماندن فرزندانشان از تحصیل گفت: دانش‌آموزان قبل از عید باید حدود ۸۰ درصد آموزش را دیده باشند و تجربه ثابت کرده معمولا مدارس اصل آموزش را قبل از عید انجام می‌دهند و در هفته‌های آخر اسفند و بعد از عید مرور درس‌ها انجام می‌شود.

او افزود: معلم‌ها توانایی دانش آموزان  خود را می‌دانند و می‌تواند با تعیین تکالیف،  آموزش مجازی و مراجعه موردی به مدرسه آموزش خود را انجام دهند.

پیش از کرونا هم تجربه تعطیلی مدارس را داشتیم

میرزاده افزود: پیش از بحران کرونا هم حدود سه تجربه تعطیلی مدارس را داشتیم؛ از همان ابتدای انقلاب  و در زمان جنگ مدارس بار‌ها تعطیل شدند، اما در هر حال آموخته‌ها آموزش داده شد و اکنون هم از طریق فضای مجازی و تعیین تکالیف عملی و پژوهشی به دانشجو و دانش آموز می‌توان اقدامات لازم را انجام داد.

او تصریح کرد: به وزارت آموزش و پرورش تا ۳۰ فروردین فرصت داده شد تا  برنامه پایان سال تحصیلی، تاریخ امتحانات نهایی و تعیین  تکلیف درس‌های باقی مانده را مشخص کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه وزارت علوم تفویض اختیار به دانشگاه‌ها کرده است، گفت: حال باید منتظر ماند تا آموزش و پرورش برنامه‌های خود را اعلام کند.


بیشتر بخوانید: تعطیلی کشور نسخه شفابخش کرونا نیست/ مسئولان و مردم برای نابودی کرونا انسجام داشته باشند 


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
بعضی از دانش آموزا تو روستا اینترنت ندارن